A BA még június végén kezdeményezte az érdekképviseletekkel a KSZ módosításáról szóló tárgyalásokat, mert a vállalatnak korszerű működési alapdokumentumra van szüksége, amellyel képes a változó piaci igényekre reagálni és állni tudja a versenyt a konkurens repülőterekkel, áll a társaság közleményében.
A módosítással a BA újra kívánta gondolni a repülőtéri munkaszervezés egészét, beleértve a munkarendeket és a munkaidőkereteket. Új pótlékrendszert vezetett volna be és új alapokra kívánta helyezni a szakszervezetekkel való együttműködést is, különös tekintettel az esetleges sztrájkok kezelésére.
„A magyar főváros repülőterének eredményessége csak a régi struktúrák megváltoztatásával lehetséges. Rugalmasabb, a mai piaci viszonyokhoz alkalmazkodó keretrendszert céloztunk meg. Ha nem lépünk most, lemaradhatunk, és a légitársaságok Budapest helyett más repülőteret választanak. Ez pedig hosszú távon valamennyiünk munkahelyét, sőt a magyar gazdaság egészét is veszélyeztetheti” - indokolta a döntést Jost Lammers, a BA vezérigazgatója.
A felmondási idő után a Munka Törvénykönyvének rendelkezései az irányadóak. A jelenlegi Kollektív Szerződés felmondása nem érinti a 2005-ben közösen kialakított szociális juttatások rendszerét, így például változatlan marad a cafeteria. Ezekről a BA külön megállapodást kíván kötni az érdekképviseletekkel.