2011. december 2. 15:36

Feltámadt az amerikai autópiac, és nyeli az ázsiai négykerekűeket.

Az amerikai autópiacon igencsak megnőtt a kereslet novemberben; éves szinten 13,6 millióra növekedett az új autó és könnyű haszongépjárművek eladása, ami éves csúcsnak felel meg.

A Toyota kezd magához térni

A legnagyobb mértékű értékesítési növekedést az ázsiai gyártók közül 29 százalékban a dél-koreai Hyundai (a Kia-val együtt) érte el, őt követi a japán Nissan 19 százalékkal, majd a Toyota 7,6 százalékkal, ellenben a Honda szállításai 6,7 százalékkal estek vissza a thaiföldi áradások miatt. A japán és dél-koreai autómárkák összesen 8,7 százalékos értékesítési növekedést értek el, és az ágazat nyeresége 13,9 százalékkal emelkedett, ami 2009 augusztusa óta nem látott keresletre vall.

A TrueCar.com elemzője, Jesse Toprak szerint a Toyota elfelejtheti az elmúlt balszerencsés évét, de 2012-ben új, nagyon erős riválissal kell szembenéznie Amerikában, a Hyundai-val. Hozzátette: a jelenlegi "robbanás" a keresletben 2012-ben már nem tartható.

A Chrysler az ász

Az amerikai gyártók között a Chrysler eladásai 45 százalékkal, a Ford eladásai 13 százalékkal, míg a General Motors értékesítése 6,9 százalékkal növekedett.

Európa az érem másik oldala

Az Atlanti-óceán innenső felén kevésbé derűs a kép; az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerdán szólította fel a régió politikai vezetőit, hogy sürgősen tegyenek lépéseket az európai gazdasági bizalom helyreállításáért.

mfor.hu