Az amerikai autópiacon igencsak megnőtt a kereslet novemberben; éves szinten 13,6 millióra növekedett az új autó és könnyű haszongépjárművek eladása, ami éves csúcsnak felel meg.
A Toyota kezd magához térni
A legnagyobb mértékű értékesítési növekedést az ázsiai gyártók közül 29 százalékban a dél-koreai Hyundai (a Kia-val együtt) érte el, őt követi a japán Nissan 19 százalékkal, majd a Toyota 7,6 százalékkal, ellenben a Honda szállításai 6,7 százalékkal estek vissza a thaiföldi áradások miatt. A japán és dél-koreai autómárkák összesen 8,7 százalékos értékesítési növekedést értek el, és az ágazat nyeresége 13,9 százalékkal emelkedett, ami 2009 augusztusa óta nem látott keresletre vall.
A TrueCar.com elemzője, Jesse Toprak szerint a Toyota elfelejtheti az elmúlt balszerencsés évét, de 2012-ben új, nagyon erős riválissal kell szembenéznie Amerikában, a Hyundai-val. Hozzátette: a jelenlegi "robbanás" a keresletben 2012-ben már nem tartható.
A Chrysler az ász
Az amerikai gyártók között a Chrysler eladásai 45 százalékkal, a Ford eladásai 13 százalékkal, míg a General Motors értékesítése 6,9 százalékkal növekedett.
Európa az érem másik oldala
Az Atlanti-óceán innenső felén kevésbé derűs a kép; az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerdán szólította fel a régió politikai vezetőit, hogy sürgősen tegyenek lépéseket az európai gazdasági bizalom helyreállításáért.
mfor.hu