2p

Határidőre elkészült a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. a 4-es és 6-os villamos vonalán a felújítási munkákkal, így ismét a teljes vonalon járnak a szerelvények. A nagykörúti felújításra az új Siemens Combino villamosok miatt volt szükség - írja a Világgazdaság. Már a 2-es metró vonalán is megkezdődött a munka.

Az új járművek közlekedtetéséhez modernizálták az áramellátási hálózatot, emellett a pálya egyes, korábban nem korszerűsített szakaszait felújították, új váltókat építettek be, és több helyen kicserélték a síneket. Megemelték és kiszélesítették a peronokat, megkönnyítve ezzel a fel- és leszállást. Az üzembe állításhoz kapcsolódó fejlesztésekre mintegy 5,1 milliárd forintot fordított a BKV.

A vállalat már a hét végén megkezdte a kelet-nyugati metróvonal (2-es metró) felújítási munkáit, erre az idén összesen 10,2 milliárdot fordítanak. Az augusztus 19-ig tartó munkák során a Déli pályaudvar, a Moszkva tér és a Deák tér állomás ölt új ruhát. Alagút- és vágányfelújítási munkákat is végeznek ezen a szakaszon, valamint kicserélik a szigeteléseket és a biztosítóberendezéseket. A vonal felújításának összköltsége mintegy 43 milliárd forint, eddig 2003 0,5, 2004-ben 5,3, tavaly pedig 7,6 milliárd forintot fordítottak e célra - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!