Nyerésre áll a Pepsi, állítják piaci elemzők. A vállalat az elmúlt öt évben szárnyal a tőzsdén, miközben a Coca-Cola részvényei 30 százalékot zuhantak. Tíz évvel ezelőtt nem akadt volna szakértő, aki nem a Pepsit hozza ki vesztesként a két üdítőital-gyártó harcából. "A vállalat egyre jelentéktelenebbé válik, a jövőben egyre kevesebb figyelmet érdemel", fogalmazott tíz évvel ezelőtt az akkori Coke vezér, Roberto Goizueta a Fortune magazin hasábjain.

A hátrányos helyzetet és a rossz pozíciót a Pepsi növekedésre használta, s elfordulva a kóla-piactól új lehetőségek után nézett. Ami egy évtizeddel ezelőtt még utópisztikus volt, mára valósággá vált: a Coca-Cola édes nedűje nem minden fogyasztói igényt képes kielégíteni. Egyre többen cserélik le a sötét szénsavas itókát sport- és energiaitalokra, melyek piacán az évek során jelentős befolyásra, s dominanciára tett szert a Pepsi.
"Elsőként ismerték fel, hogy a fogyasztói piac a szénsavmentes italok felé mozdult", fogalmazott a Beverage Marketing egyik vezetője, s míg a Coca forgalmának négyötödét még mindig a szénsavas üdítők adják, addig a Pepsinél 80 százalék körülhoznak az egyéb ital- és élelmiszermárkák. A Pepsi Aquafina nevű ásványvize az első az amerikai piacon, Gatorade energiaitala pedig 80 százalékos piaci részt tudhat magáénak a Coke Powerade-jével szemben (15 százalék).
A Pepsi legerősebb szegmense azonban nem az ital, hanem az élelmiszer. Az elmúlt tíz évben a Frito-Lay részleg, melynek termékei gyakorlatilag az USA minden chips-forgalmazójánál kaphatók, megszerezte az ország snack-piacának mintegy 60 százalékát. Egy elemző frappánsan a Pepsit már nem is italgyártóként aposztrofálta, hanem egy olyan élelmiszervállalatként, mely italokat is forgalmaz.