Egy hétfői szakkonferencián jelentették be, hogy a Viacom és az RTL Magyarország együttműködésével rajtol az RTL Spike, amelynek kínálatában az ígéretek szerint egyedi tartalmak és helyi gyártású műsorok is láthatóak lesznek. A Viacom például – amely a Comedy Central és a Paramount Channel tulajdonosa – számos országban bevezette már a Spike-ot, sőt az Egyesült Államokban az egyik legsikeresebb fiatal felnőtteknek szóló kábelcsatorna. Európában most folyik a bevezetés, de mindenhol a 18-49 év közötti férfiak vannak a fókuszban.
Ők a legjobban kereső sportolók
Várhatóan olyan, az USA-ban nagy sikerrel futó műsorok kerülnek a programba, mint a Lip Sync Battle, amely celebekkel futó tátika, vagy a Jersey Shore című reality, amelynek hazai verziója Budapest Shore címmel fut majd. Mellettük számos sorozat, vetélkedő és valóságshow is műsorra fog majd kerülni. Az új adó december elsején indul el.
A mögöttünk hagyott hét fontos döntése volt a TV2 részéről, hogy „elengedik” a Star Academy-t, és ezen a héten már nem a korábbi kiemelt idősávban, hanem este 10-től kerül műsorba a tehetségkutató reality. A fél 9 utáni (illetve még pontosabban 20.40-től) idősávban egy török sorozatot kezd vetíteni a TV2. A döntés abból a szempontból érthető, hogy a Star Academy totális kudarc lett, sőt a döntés a Szulejmán című széria (RTL Klubon látható) sikere alapján is indokolt lehet. Ami kételyeket ébreszt bennünk, hogy a napi epizódokat mennyire fogják a nézők követni, ahogy az is érdekes lesz, hogy a kereskedelmi célcsoport (18-49 évesek) fogékony lesz-e a sorozatra, vagy pedig a nyugdíjasok kedvencévé válik.
Arról sokszor írtunk már- többek között a most megbukott műsor apropóján is -, hogy a TV2-nek a hétköznapokon is nagyon nagy szüksége lenne húzóműsorokra, amelyek a Tények után a csatornán tartják a nézőket. Az ezek megőrültek című vetélkedő fontos lépés ebbe az irányba, viszont a celebekkel készülő műsort is kikezdte a Star Academy iránti érdektelenség. Nagy kérdés, hogy A szultána című sorozat mire lesz képes, de a TV2-nek ebben a helyzetben nem volt vesztenivalója.
Azt ugyanakkor el kell mondani, hogy az RTL Klub hiába dominálta a hétköznapokat, a hétvégén már messze nem vitézkedtek ennyire. Hiába vetettek be két erős filmet is vasárnap este, sem a Thor című, sem a Feláldozhatók 3 nem tudott a Sztárban sztárral szemben komoly ellenállást tanúsítani. Ráadásul kisebb meglepetésre szombaton is a TV2 nyerte a nézettségi versenyt. A Star Academy tudta tartani a lépést a gyengébb teljesítményt nyújtó Kicsi Óriások elnevezésű tehetségmutató-show műsorral.
A 37. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 18,6 százalékos volt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 10,9 százaléka nézte. Fej-fej mellett futott be a Cool (4,6% SHR) és a F+ (4,5% SHR). Némiképp javított a Viasat3 (3,5% SHR), ahogy a sereghajtó Duna TV (2% SHR) is a kereskedelmi célcsoportban.
mfor.hu