3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A TV2-csoport kábelcsatorna indítási dömpingjére válaszul az RTL a Viacom-mal indít közösen új adót. A két médiacsoport zászlóshajója eközben a hétvégeken vív komoly csatát.

Egy hétfői szakkonferencián jelentették be, hogy a Viacom és az RTL Magyarország együttműködésével rajtol az RTL Spike, amelynek kínálatában az ígéretek szerint egyedi tartalmak és helyi gyártású műsorok is láthatóak lesznek. A Viacom például – amely a Comedy Central és a Paramount Channel tulajdonosa – számos országban bevezette már a Spike-ot, sőt az Egyesült Államokban az egyik legsikeresebb fiatal felnőtteknek szóló kábelcsatorna. Európában most folyik a bevezetés, de mindenhol a 18-49 év közötti férfiak vannak a fókuszban.

Ők a legjobban kereső sportolók

Várhatóan olyan, az USA-ban nagy sikerrel futó műsorok kerülnek a programba, mint a Lip Sync Battle, amely celebekkel futó tátika, vagy a Jersey Shore című reality, amelynek hazai verziója Budapest Shore címmel fut majd. Mellettük számos sorozat, vetélkedő és valóságshow is műsorra fog majd kerülni. Az új adó december elsején indul el.

A mögöttünk hagyott hét fontos döntése volt a TV2 részéről, hogy „elengedik” a Star Academy-t, és ezen a héten már nem a korábbi kiemelt idősávban, hanem este 10-től kerül műsorba a tehetségkutató reality. A fél 9 utáni (illetve még pontosabban 20.40-től) idősávban egy török sorozatot kezd vetíteni a TV2. A döntés abból a szempontból érthető, hogy a Star Academy totális kudarc lett, sőt a döntés a Szulejmán című széria (RTL Klubon látható) sikere alapján is indokolt lehet. Ami kételyeket ébreszt bennünk, hogy a napi epizódokat mennyire fogják a nézők követni, ahogy az is érdekes lesz, hogy a kereskedelmi célcsoport (18-49 évesek) fogékony lesz-e a sorozatra, vagy pedig a nyugdíjasok kedvencévé válik.

Arról sokszor írtunk már- többek között a most megbukott műsor apropóján is -, hogy a TV2-nek a hétköznapokon is nagyon nagy szüksége lenne húzóműsorokra, amelyek a Tények után a csatornán tartják a nézőket. Az ezek megőrültek című vetélkedő fontos lépés ebbe az irányba, viszont a celebekkel készülő műsort is kikezdte a Star Academy iránti érdektelenség. Nagy kérdés, hogy A szultána című sorozat mire lesz képes, de a TV2-nek ebben a helyzetben nem volt vesztenivalója.

Azt ugyanakkor el kell mondani, hogy az RTL Klub hiába dominálta a hétköznapokat, a hétvégén már messze nem vitézkedtek ennyire. Hiába vetettek be két erős filmet is vasárnap este, sem a Thor című, sem a Feláldozhatók 3 nem tudott a Sztárban sztárral szemben komoly ellenállást tanúsítani. Ráadásul kisebb meglepetésre szombaton is a TV2 nyerte a nézettségi versenyt. A Star Academy tudta tartani a lépést a gyengébb teljesítményt nyújtó Kicsi Óriások elnevezésű tehetségmutató-show műsorral.

A 37. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 18,6 százalékos volt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 10,9 százaléka nézte. Fej-fej mellett futott be a Cool (4,6% SHR) és a F+ (4,5% SHR). Némiképp javított a Viasat3 (3,5% SHR), ahogy a sereghajtó Duna TV (2% SHR) is a kereskedelmi célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!