A terv szerint a 2-es terminálon májustól működő kioszkban az utolsó 24 órára megmaradt utakat lehet értékesíteni, négy órás indulási határidővel. A mindenki számára egyforma lehetőséget kínáló kioszk személyzetét az irodák közösen fizetnék, míg a helyet a Budapest Airport biztosítja.
A Nyugat-Európában több helyen már sikeresen üzemelő modell lényege, hogy a megmaradt utakat jelentős kedvezménnyel veheti igénybe az utas, ha például mindegy, hogy Egyiptomban, vagy Görögországban köt ki.
A találkozón arról is megállapodás született, hogy a tour operátorok és a Budapest Airport egymásra mutató linket üzemeltet a jövőben a cégek weboldalán, elmélyítik a szakmai adatok cseréjét és nyomon követik a piaci változásokat. A repülőtér szakmai látogatásokat szervez a chartereket üzemeltető cégek képviselőinek, bővíti a repülőtérrel kapcsolatos információs anyagok kínálatát.
A megbeszélésen elhangzott, hogy mivel a charterek utasainak is ugyanazokat a szolgáltatásokat veszik igénybe, mint a 2-es terminálról üzemelő hagyományos, menetrendszerinti légitársaságok, ezért a Budapest Airport nem lát üzleti lehetőséget a repülőtéri díjak egyoldalú csökkentésében. Ugyanakkor a repülőtér üzemeltető felajánlotta, hogy közösen vizsgálják meg az úgynevezett off-peak, azaz csúcsidőn kívüli kedvezmények, vagy például a csomagban értékesített utak részvevőinek a parkolási- és kiskereskedelmi kedvezmények lehetőségét.
MTI/Menedzsment Fórum