3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fiatalítási hullámot indított az autóipari formatervezésben a Mercedes-Benz, a német vállalatnál az ágazatban elsőként neveztek ki 40 év alatti szakembert a dizájn csoport élére - mondta az MTI-nek az új vezető, Gorden Wagener, akit címzetes egyetemi tanárrá avattak a budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME).

Gorden Wagener 1997 óta dolgozik a német konszernnél, és alig tíz év alatt a szakma csúcsára érkezett: 2008-ban, 39 évesen a Mercedes modelljeit tervező több mint 500 fős részleg élére került. Azóta a BMW-től a Renault-ig számos gyártónál történt generációváltás. "Valóságos hullámot indított el a kinevezésem" - mondta a szakember. "De még mindig én vagyok a legfiatalabb vezető formatervező az autóiparban" - tette hozzá.

A Wagener irányítása alatt készült első Mercedesek között van az E-osztály új generációja, amely a szaksajtó értékelése szerint igen bátor váltást testesít meg az elődhöz képest: lágy vonalak helyett határozott formák jellemzik a modellcsaládot, így például a négy első fényszóró és a faron lévő világítótestek is szögletesek, szemben az előző generáció kerek lámpáival.

Az autógyártásban is elterjedt retro divat, a BMW-nél fejlesztett új Mini, illetve a Fiat 500-as új kiadásának sikere kapcsán Wagener elmondta: a Mercedes nem a múltidézésre törekszik. Az egyszerű utánzás helyett újraértelmezik az 1881-ben alapított társaság hagyományait és továbbfejlesztik a maradandónak bizonyult elemeket, a divatos retro stílus jegyében született modellre tehát nem érdemes számítani a Mercedestől - mondta az MTI-nek a társaság vezető formatervezője.

"Mercedest vásárolni egy kicsit olyan, mint házasodni: egy egész életre szóló választás jelent" - Hangoztatta. A szakember ezért nem piackutatási adatok alapján tervezi meg a következő modellt. "Az emberek meg tudják mondani, hogy mi tetszik nekik ma, de azt nemigen tudják, hogy mi teszik nekik majd 6 vagy 7 év múlva. Éppen ez a mi feladatunk, alakítani, formálni a jövő ízlését".

Egy másik jellemző trend, a környezetkímélő gépkocsik népszerűségének növekedése kapcsán a fődizájner elmondta: a hatékonyság, a teljesítmény, vagyis a technika mellett a szépség, az esztétika a leginkább meghatározó tényező az autógyártásban. A környezetbarát technológia fejlődésével párhuzamosan így átalakul az autók formavilága. Wagener a természetből származó elemek elterjedésére számít, amelyek révén az autó tulajdonosa megmutathatja a világnak, hogy felelősséget érez a környezet iránt, mint ahogy a családi házak tetejére, jól látható helyre szerelt napelemeknek is részben az a funkciójuk, hogy kifejezzék a ház lakóinak környezetbarát beállítottságát.

A MOME és a Mercedes-Benz formatervező csoportja idén már hatodik éve működik együtt. A közös munka eredményeinek elismeréseképpen Wagenert kedden címzetes egyetemi tanárrá avatták, és a szakember 2010-től részt vesz a MOME új, jármű-formatervezői szakirányának programjában. A mesterszintű képzésbe Gorden Wagener szerint bátran bekapcsolódhatnak női tervezők is, hiszen a járműdizájn ma már korántsem "férfi szakma", amit jól jelez, hogy a német konszernnél tíz formatervező közül legalább egy nő, és a jelenleg 12 százalék körüli arányukat a tervek szerint tovább emelik.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!