2p

"Azt szeretnénk elérni, hogy a nyomtatott sajtóterméket véghasználó cégekben - amelyek jellemzően egy-egy tartalmat megtöbbszörözötten használnak fel - olyan jogtudatosság alakuljon ki, mint a szoftverhasználat során, vagyis túl azon, hogy jogtiszta szoftvert használnak, fizetnek is azért" - mondta Süle László, a Napi Gazdaság ügyvezető igazgatója szerdán, Tihanyban a Média Hungary 2006 konferencián.

A hét országos napilap kiadóinak már sikerült megállapodniuk az úgynevezett sajtófigyelő cégekkel, hogy milyen feltételekkel értékesíthetik tovább az újságcikket a végfelhasználók számára. Dóka Péter, az Observer ügyvezetője pedig azt mondta el, hogy a lapok ellenőrizhetik, hogy a végfelhasználók - vagyis a sajtófigyelő cégek vevői - aztán hova juttatják el az újságcikkeket, s ezáltal hányan olvassák el azokat.

Süle elmondta még, hogy bár divat temetni a nyomtatott médiát, s a legtöbben azt vallják, hogy az interneté is a jövő, de ki kell találni olyan megoldásokat, amelyekben a nyomtatott lapok is tovább tudnak élni. (A feladvány nem reménytelen, hisz vannak olyan országok, például Skandináviában, ahol a magas internet penetráció mellett is jelentős a nyomtatott sajtó szerepe, sőt növekedést is fel tud mutatni - tette hozzá a Napi Gazdaság beszámolója szerint az ügyvezető.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!