2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A növekvő nézőszám ellenére - melyben egyre nagyobb arányban jelenik meg a szebbik nem - a foci vb-n reklámozók körében a nők még mindig láthatatlanok maradtak. A hirdetések tipikusan a férfiakra koncentrálnak.

Rekordszámú nő volt kíváncsi eddig a futball világbajnokságra, a hirdetők mégis a már kitaposott ösvényen maradtak és egyoldalúan tipikus férfimárkákat reklámoztak férfiaknak. Teszik mindezt annak ellenére, hogy a Reuters adatai szerint átlagosan a nézők 39 százaléka nő, s arányuk júliusban várhatóan tovább emelkedik. A Publish Groupe, a világ negyedik legnagyobb reklámügynökségének elnök-vezérigazgatója, Maurice Levy szerint a hirdetők egy nagy lehetőséget hagytak ki azzal, hogy nem koncentráltak jobban a nőkre.

A foci vb-n megjelenő reklámok középpontjában olyan termékek állnak, mint a sör, az autók és a műszaki cikkek, megfűszerezve egy kis altesti humorral, férfias focival és bikinis lányokkal, azonban ezek üzenete aligha éri el az igen jelentős, 39 százaléknyi női nézőt. A hirdetők több mint 1 milliárd dollárt költöttek reklámokra a világbajnokság ideje alatt - írja az MSNBC.

"Ez egy férfi világbajnokság"?

Az easyJet részint kivételt képez a már említett hirdetők között, a fapados légitársaság izmos fiatal férfiakkal csábítja utazásra a nőket, azonban ez a vállalat sem a meccsnézésre buzdítja a szebbik nem képviselőit, hanem alternatívát kínál a vb idejére. Szlogenjük így szól: "Lányok, miért nem mentek olyan országba, ahol a férfiak kevesebb időt töltenek a focival és többet veletek?"

Az Adidas, mely egyik fő szponzora a világbajnokságnak, gyártott ugyan női ruhákat a németországi foci vb-re, azonban a nőknek szóló reklámokat elhalasztotta a következő évben Kínában tartandó női futball világbajnokság idejére. Uli Becker, a vállalat nemzetközi marketingrészlegének feje szerint: "Ez egy férfi világbajnokság és nem női, ezért a hirdetéseink egyértelműen inkább a férfiaknak szólnak. Talán elvesztettünk valamit azzal, hogy nem céloztuk meg az otthon ülő anyukákat és lányaikat? Nem. A meccsnézés egy családi program, tehát családokról kell beszélnünk" - véli Becker.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!