Rekordszámú nő volt kíváncsi eddig a futball világbajnokságra, a hirdetők mégis a már kitaposott ösvényen maradtak és egyoldalúan tipikus férfimárkákat reklámoztak férfiaknak. Teszik mindezt annak ellenére, hogy a Reuters adatai szerint átlagosan a nézők 39 százaléka nő, s arányuk júliusban várhatóan tovább emelkedik. A Publish Groupe, a világ negyedik legnagyobb reklámügynökségének elnök-vezérigazgatója, Maurice Levy szerint a hirdetők egy nagy lehetőséget hagytak ki azzal, hogy nem koncentráltak jobban a nőkre.

A foci vb-n megjelenő reklámok középpontjában olyan termékek állnak, mint a sör, az autók és a műszaki cikkek, megfűszerezve egy kis altesti humorral, férfias focival és bikinis lányokkal, azonban ezek üzenete aligha éri el az igen jelentős, 39 százaléknyi női nézőt. A hirdetők több mint 1 milliárd dollárt költöttek reklámokra a világbajnokság ideje alatt - írja az MSNBC.
"Ez egy férfi világbajnokság"?
Az easyJet részint kivételt képez a már említett hirdetők között, a fapados légitársaság izmos fiatal férfiakkal csábítja utazásra a nőket, azonban ez a vállalat sem a meccsnézésre buzdítja a szebbik nem képviselőit, hanem alternatívát kínál a vb idejére. Szlogenjük így szól: "Lányok, miért nem mentek olyan országba, ahol a férfiak kevesebb időt töltenek a focival és többet veletek?"
Az Adidas, mely egyik fő szponzora a világbajnokságnak, gyártott ugyan női ruhákat a németországi foci vb-re, azonban a nőknek szóló reklámokat elhalasztotta a következő évben Kínában tartandó női futball világbajnokság idejére. Uli Becker, a vállalat nemzetközi marketingrészlegének feje szerint: "Ez egy férfi világbajnokság és nem női, ezért a hirdetéseink egyértelműen inkább a férfiaknak szólnak. Talán elvesztettünk valamit azzal, hogy nem céloztuk meg az otthon ülő anyukákat és lányaikat? Nem. A meccsnézés egy családi program, tehát családokról kell beszélnünk" - véli Becker.