3p

Eddig hazánkban is tízezrek igényelték a mobilcégek SMS és MMS szolgáltatásait a foci vb idejére. Az ügyfelek a friss hírek mellett a háttérképekért, a csengőhangként letölthető himnuszokért és a wapos focijátékokért sem sajnálják a pénzt. A legnépszerűbbek a brazil, az angol és az olasz csapathoz köthető tartalmak, tudta meg az mfor.hu.

Nem akarnak lemaradni semmiről (Mfor-montázs)

Ma már nem feltétlenül kell félniük a háziasszonyoknak, hogy a családfő a közvetítések idejére kisajátítja magának a tévé, még akkor sem, ha abból csak egy van otthon. A futball-világbajnokság történéseit ugyanis már PC-n, noteszgépen és mobilon is figyelemmel lehet kísérni, igaz. Németországbab például - a Deutsche Telekom (DT) révén - a meccseket már egyenes adásban is meg lehet tekinteni az arra alkalmas telefonokon, húsz mérkőzést mintegy 8 euróért.

T-Mobile: 10 ezer ügyfél

A mobilcégek konyhájára az esemény SMS-ek, MMS-ek, letölthető videók, csengőhangok és háttérképek formájában is jelentős bevételt hoz, már Magyarországon is: "Tízezernél is több ember értesül SMS-ben a vb legfontosabb híreiről" - mondta el kérdésünkre Zoltai Ildikó, a T-Mobil Magyarország kommunikációs menedzsere. A 369 forintos regisztrációs díj fejében 5-10 darab hír érkezik az ügyfelek telefonjára, akik - további 834 forintért - azok mellé illusztrációt is kapnak MMS-ben a készülékükre. Az összefoglalók lejátszása azonban még nem elégíti ki teljesen a futballrajongó mobilosok igényeit, sokan például a vb-hez kötődő háttérképeket és csengőhangokat is letöltenek. Utóbbi téren eddig az esemény hivatalos dala ("Il Divo: The Time of Our Love") viszi a pálmát, emellett az olasz, a német és a brazil himnuszt töltötték le sokan, 288 forintért.

Toplista: brazil, angol, olasz, francia

Az egyéb letölthető tartalmak terén szintén a fenti két-három válogatott viszi el a pálmát, legalábbis a T-Mobile adatai szerint. A zászlók közül a brazil, az olasz és az angol a legkeresettebb, a legkedveltebb játékos pedig a brazil Ronaldinho. Őt a pontrúgásokra specializálódott anol Beckham, valamint a tökéletes technikai tudást hihetetlen robbanékonysággal elegítő francia Henry követi a népszerűségi listán. A letöltők kedvenc videója egyébként Roberto Carlos 1997-es bombagólja, amelyet Franciaország ellen szerzett Lyonban, tudtuk meg Zoltai Ildikótól.

Emellett a Java-játékok is hódítanak: a Fifa World Cup 2006-ot már több ezren "hívták le" a t-zones WAP portálról, mintegy 700 forintos áron. A szolgáltatások népszerűsítésére a T-Mobile is több reklámfogást alkalmaz: akik igénybe vesznek vb-hez kapcsolódó tartalmakat, azok akár ajándékcsomagot is nyerhetnek.

Vodafone, Pannon: nincs adat

A Vodafone szintén több szolgáltatással rukkolt elő a vb idejére. A meccsek napi összefoglalóját havi 900 forintért küldik el MMS-be az ügyfelek részére, az SMS verzió 600 forintba kerül. A friss hírek mellett ez a telefontársaság is biztosítja a letölthető játékok és háttérképek arzenálját, illetve szintén elérhetők csengőhangként a vb és a különböző nemzetek himnuszai.

A Pannon mindezek mellett egy wapos játékot is létrehozott, "Focimenedzser" néven. A résztvevők csapatot választhatnak maguknak, versenyezhetnek egymással, extrákkal (stadion, kém, edzések) vértezhetik fel magukat. Emellett megnézhetik a friss toplistán, hogyan állnak a küzdelemben.

Az eddigi forgalomról természetesen utóbbi két társaságnál is érdeklődtünk, választ azonban egyelőre nem kaptunk.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!