
Pénteken megszakad a Nationalelf diadalmenete, amely vesztesen hagyja majd el a pályát a dél-amerikaiak ellen, latolgatta az esélyeket kérdésünkre Andreas Engel.
Nem bírnak az argentinokkal?
Bár a Germanwings nemzetközi PR-menedzsere korábban még a döntőbe várta hazája csapatát, most úgy véli: a bombaformában lévő argentin válogatott klasszis csatárai 3 gólt rámolnak majd be az eddig mindössze 2 gólt kapó Lehmannak, s erre Podolskiék csak eggyel tudnak válaszolni.
A németek számára mindenesetre nem túl bíztató, hogy az üzletember eddig csapatuk mind a 4 mérkőzésének az eredményét eltalálta, csupán a gólarány tekintetében tévedett egy-egy gólt. Hozzá hasonló eredményt eddig csak Szolnok Péternek, a TAP Portugal légitársaság magyarországi munkatársának sikerült produkálnia: ő szintén négy sikeres tippet mondhat magáénak. Amennyiben Engel ismét jó jósnak bizonyul, akkor pénteken Argentína mellett Olaszország jut majd be a legjobb 4 közé.
A németek a tőzsde királyai
A német menedzser-társadalom egy része azonban továbbra is bízik Ballackékban, legalábbis erre lehet következtetni a közép- és felsővezetők lapjának számító Manager Magazin felméréséből. A német gazdasági szaklap képletesen tőzsdére vitte a résztvevő csapatokat, majd olvasói kezébe adta a döntés jogát. A legmagasabban a kezdetek óta Németország részvényindexe áll, majd - 10 százalékponttal lemaradva - Brazília következik. Az argentinok jókora távolságból, mintegy 35 százalékpont hátránnyal jelenleg csupán a harmadik helyet foglalják el a Ball Streeten.
Ami az esemény üzleti oldalát illeti: az egyik legnagyobb szponzor, az Adidas eddig minden vb-vel kapcsolatos célját felülteljesítette, idézi a Spiegel Herbert Hainer cégvezért.
Eddig az Adidas a befutó
A német óriásvállalat viszi el a pálmát annak tekintetében is, hogy mely cég trikóját viselő csapatok szerepeltek eddig a legsikeresebben. A nyolc közé jutott tizenegyekből ugyanis három (Németország, Argentína, Franciaország) gárda játékosai tündökölnek háromcsíkos szerelésben. A Nike által öltöztetett alakulatok közül mindössze kettő (például Brazília), a Puma-mezesek közül pedig csak egy (Olaszország) van versenyben. (A fennmaradó két válogatott egyéb szerelésben játszik.)
Pedig a vb kezdete előtt még a vetélytársaké volt az előny: míg a Nike nyolc, a Puma pedig tizenkét csapattal kezdte a vébét, addig az Adidasnak mindössze hat ország kegyeit sikerült elnyerni.
Menedzsment Fórum