3p

Hatalmas várakozás előzi meg a pénteki Argentína elleni sorsdöntő összecsapást Németországban. Míg az mfor.hu által tippelésre felkért német menedzser szerint a gaucho csapat túl nagy falat lesz Klinsmannék számára, addig a közvélemény bizakodik. Az mindenesetre már biztos, hogy a vb egyik főszponzorának, az Adidasnak a vártnál is nagyobb forgalmat hozott a foci-vb.

Pénteken megszakad a Nationalelf diadalmenete, amely vesztesen hagyja majd el a pályát a dél-amerikaiak ellen, latolgatta az esélyeket kérdésünkre Andreas Engel.

Nem bírnak az argentinokkal?

Bár a Germanwings nemzetközi PR-menedzsere korábban még a döntőbe várta hazája csapatát, most úgy véli: a bombaformában lévő argentin válogatott klasszis csatárai 3 gólt rámolnak majd be az eddig mindössze 2 gólt kapó Lehmannak, s erre Podolskiék csak eggyel tudnak válaszolni.

A németek számára mindenesetre nem túl bíztató, hogy az üzletember eddig csapatuk mind a 4 mérkőzésének az eredményét eltalálta, csupán a gólarány tekintetében tévedett egy-egy gólt. Hozzá hasonló eredményt eddig csak Szolnok Péternek, a TAP Portugal légitársaság magyarországi munkatársának sikerült produkálnia: ő szintén négy sikeres tippet mondhat magáénak. Amennyiben Engel ismét jó jósnak bizonyul, akkor pénteken Argentína mellett Olaszország jut majd be a legjobb 4 közé.

A németek a tőzsde királyai

A német menedzser-társadalom egy része azonban továbbra is bízik Ballackékban, legalábbis erre lehet következtetni a közép- és felsővezetők lapjának számító Manager Magazin felméréséből. A német gazdasági szaklap képletesen tőzsdére vitte a résztvevő csapatokat, majd olvasói kezébe adta a döntés jogát. A legmagasabban a kezdetek óta Németország részvényindexe áll, majd - 10 százalékponttal lemaradva - Brazília következik. Az argentinok jókora távolságból, mintegy 35 százalékpont hátránnyal jelenleg csupán a harmadik helyet foglalják el a Ball Streeten.

Ami az esemény üzleti oldalát illeti: az egyik legnagyobb szponzor, az Adidas eddig minden vb-vel kapcsolatos célját felülteljesítette, idézi a Spiegel Herbert Hainer cégvezért.

A német csapat mezéből például 1,5 millió darabot értékesítettek a vb-hez kapcsolódóan, ami az érdeklődés hatalmas növekedését jelzi ahhoz képest, hogy a 2002-es torna alkalmával mindössze 250 ezer darab talált gazdára. Míg a társaság eddig már 3 millió darabot értékesített a vb-n általa szponzorált hat válogatott mezeiből, addig 4 évvel ezelőtt mindössze 1,5 millió darab fogyott.

Eddig az Adidas a befutó

A német óriásvállalat viszi el a pálmát annak tekintetében is, hogy mely cég trikóját viselő csapatok szerepeltek eddig a legsikeresebben. A nyolc közé jutott tizenegyekből ugyanis három (Németország, Argentína, Franciaország) gárda játékosai tündökölnek háromcsíkos szerelésben. A Nike által öltöztetett alakulatok közül mindössze kettő (például Brazília), a Puma-mezesek közül pedig csak egy (Olaszország) van versenyben. (A fennmaradó két válogatott egyéb szerelésben játszik.)

Pedig a vb kezdete előtt még a vetélytársaké volt az előny: míg a Nike nyolc, a Puma pedig tizenkét csapattal kezdte a vébét, addig az Adidasnak mindössze hat ország kegyeit sikerült elnyerni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!