A költségek növekedése, és az alternatív módszerekkel operáló versenytársak erősödése miatt átalakulhat a piackutató szektor. A GkK Hungária Market Research Kft. most tesztel egy megoldást, mely az AGB által használt műszeres közönségmérés alternatívája lehet. Az egyenlőre pilot verzióban futó médiaóra a cég eddigi lényegében kizárólagos szerepét veszélyezteti a nézettségmérés területén.
Az AGB 840 családot mérve ad ki olyan nézettségi adatokat, melyek a teljes hazai lakosságot reprezentálják. A GfK MediaWatch nevű műszere a szerkezet viselőjének környezetéből szűri a zajokat, így meg tudja határozni az alany által követett tv- és rádióműsorokat. Az eszközön beállíthatja a vizsgált személy azt is, éppen milyen sajtóterméket olvas, kiválasztva a MediaWatch menüjéből. A műszer igen pontos adatokat biztosít, emellett az otthontól távol is mér, szemben az AGB eljárásával.
A jelenleg használt panelvizsgálati módszert más kritikák is érik: a Sport1 képviselője a Ceebiz.com-nak elmondta, meggyőződésük szerint az AGB mérésében alulreprezentáltak a kábelcsatornák. Lázár Katalin, az MTV médiakutató területének vezetője szerint a panel nagyságánál lényegesebb a vizsgált csoport releváns összetétele, de úgy nyilatkozott, üdvözölnék az új mérési megoldásokat a hazai piacon.
(Menedzsment Fórum)
Fokozódik a verseny a hazai közönségmérés piacán
Fenyegetett helyzetben vannak a legnagyobb magyarországi piackutató és közönségmérő társaságok, mint az AGB vagy a Szonda Ipsos, írja a Ceebiz.com.