A közlemény szerint az építtető kifizeti a döntőbizottság által javasolt 13 millió euró (hozzávetőleg 3 milliárd forint) összeget, de DBR választott bírósághoz fordul, és amennyiben a bíróság alacsonyabb összeget ítél meg, úgy a különbség visszavonható.
A Bamco így újra felveszi a munkát azon munkafázisok kivételével, melyekre továbbra sem rendelkezik engedéllyel. Ilyen többek között a Gellért téri átkötő alagút, amivel jóváhagyás hiányában a konzorcium nem tudott haladni, így az alagútépítési munkálatok ideiglenes felfüggesztésére kényszerült. Az engedélyek beszerzése folyamatban van - tették hozzá a közleményben.
A Bamco konzorcium - amely a Szent Gellért téri metróállomás, az Etele téri pajzsindító akna és néhány szellőző-alagút megépítésén dolgozott - múlt héten hétfőn állt le a munkával, miután elszámolási vitába keveredett az építtető DBR Metró Projekt Igazgatósággal. A konzorcium összesen 150 többlet-követelés címén 37 milliárd forintot követelt megbízójától - áll a közleményben.
A DBR azt is közölte, hogy hamarosan rendeződik a Fővám téren kialakult helyzet is: a Fővám téri peronalagutak - és ezáltal az egész állomás - megépítésének módosulásáról szóló engedélykérelmet a Hídépítő a napokban nyújtja be a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a jóváhagyás legkésőbb decemberig megszülethet.
A Fővám téri állomás a megváltozott tervek hatására akár már jövő év márciusára alkalmassá válhat az alagútfúró pajzsok fogadására. A műszaki nehézségek megoldódásával párhuzamosan megszületett a 4-es metró második szakaszára vonatkozó vasúthatósági engedély is - közölte az igazgatóság.