2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hét elejétől fokozatosan felveszi a munkát a Bamco konzorcium, miután átmeneti megállapodás született a DBR Metró Projekt Igazgatóság és a kivitelező között - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint az építtető kifizeti a döntőbizottság által javasolt 13 millió euró (hozzávetőleg 3 milliárd forint) összeget, de DBR választott bírósághoz fordul, és amennyiben a bíróság alacsonyabb összeget ítél meg, úgy a különbség visszavonható.

A Bamco így újra felveszi a munkát azon munkafázisok kivételével, melyekre továbbra sem rendelkezik engedéllyel. Ilyen többek között a Gellért téri átkötő alagút, amivel jóváhagyás hiányában a konzorcium nem tudott haladni, így az alagútépítési munkálatok ideiglenes felfüggesztésére kényszerült. Az engedélyek beszerzése folyamatban van - tették hozzá a közleményben.

A Bamco konzorcium - amely a Szent Gellért téri metróállomás, az Etele téri pajzsindító akna és néhány szellőző-alagút megépítésén dolgozott - múlt héten hétfőn állt le a munkával, miután elszámolási vitába keveredett az építtető DBR Metró Projekt Igazgatósággal. A konzorcium összesen 150 többlet-követelés címén 37 milliárd forintot követelt megbízójától - áll a közleményben.

A DBR azt is közölte, hogy hamarosan rendeződik a Fővám téren kialakult helyzet is: a Fővám téri peronalagutak - és ezáltal az egész állomás - megépítésének módosulásáról szóló engedélykérelmet a Hídépítő a napokban nyújtja be a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a jóváhagyás legkésőbb decemberig megszülethet.

A Fővám téri állomás a megváltozott tervek hatására akár már jövő év márciusára alkalmassá válhat az alagútfúró pajzsok fogadására. A műszaki nehézségek megoldódásával párhuzamosan megszületett a 4-es metró második szakaszára vonatkozó vasúthatósági engedély is - közölte az igazgatóság.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!