2p

A francia Renault autógyártó és Irán közötti, az országban gyártóbázis létesítéséről szóló megakadt tárgyalások folytatódnak, miután a feleknek sikerült rendeznie az export mértéke körüli vitájukat.

Logan L-90

A mérföldkőnek számító üzlet

áprilisban került holtpontra

. Irán ragaszkodott hozzá, hogy az előállított járművek egy részét a francia gyártó egyes hagyományos piacaira exportálhassa, a Renault viszont csak alkatrészek kivitelét ajánlotta fel. Később a társaság beleegyezett, hogy Teherán a készre szerelt, a közel-keleti piacra optimalizált Logan L-90 típusú autók egyötödét exportálja - közli az AFP.

Irán ipari minisztériuma arra is figyelmeztette a Renault-t, hogy ha a Logan körüli vitát nem sikerül rendezni, akkor a Megane modell gyártásának májusra ütemezett indításától is eleshet a cég.

A francia cég iráni vegyesvállalata mintegy 300 millió eurót ér, vagyis 1979 óta a legnagyobb francia hosszú távú befektetés az országban. Az L-90-esek gyártása a tervek szerint még ebben az évben megkezdődik.

A romániai terjeszkedés töretlen

További 180 millió eurót fektet be a Daciákat gyártó Renault Romániában 2008 végéig. A tőkét egy formatervezési és a részegység-tesztelési központ felépítésére szánják. E központ a "Renault Technocentre Romania" nevet fogja viselni. A tesztközpont helyszínéről még nem hoztak döntést - írta korábban az mfor.hu. A romániai vállalat tavaly első ízben lett nyereséges, 1,2 milliárd eurós forgalom mellett 57 milliós eredményt ért el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!