1p

Valószínűnek látszik, hogy a tavaly megtapasztalt költséges árháború idén is folytatódni fog a nagy amerikai autógyártók között. A Nagy Hármasként ismert triumvirátus (Ford, General Motors, Chrysler) szerette volna ezt elkerülni, mivel a magas benzinárak és csökkenő eladások miatt már így is nehéz helyzetben vannak a cégek.

GM Chevrolet Corvette

Az amerikai piacvezető General Motors Corp. (GM) például idén szeretett volna egyszerűbb ár- és marketingstratégiát alkalmazni a hatalmas mértékű árcsökkentések helyett, de úgy tűnik, a riválisok ismét belekényszerítik a kiélezett árversenybe - írja az MSNBC.

Elemzők szerint gyakorlatilag az összes amerikai autógyártó drasztikus akciókat fog bevezetni a tavasz hátralévő részében és nyáron. A befektetők kitüntetett figyelemben részesítik az ilyen lépéseket, mivel csökkentik a gyártók nyereségességét.

A GM idén eddig átlagosan 3050 dollárt költött vásárlásösztönzésre autónként. Ugyanez az adat a Ford esetében 3189, míg a Chryslernél 3769 dollár volt. Összehasonlításképp a szorosan a GM nyomában loholó japán Toyota 978, a Honda Motor Co. Ltd. pedig mindössze 682 dollárt fordított az akciókra darabonként.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!