
Az amerikai piacvezető General Motors Corp. (GM) például idén szeretett volna egyszerűbb ár- és marketingstratégiát alkalmazni a hatalmas mértékű árcsökkentések helyett, de úgy tűnik, a riválisok ismét belekényszerítik a kiélezett árversenybe - írja az MSNBC.
Elemzők szerint gyakorlatilag az összes amerikai autógyártó drasztikus akciókat fog bevezetni a tavasz hátralévő részében és nyáron. A befektetők kitüntetett figyelemben részesítik az ilyen lépéseket, mivel csökkentik a gyártók nyereségességét.
A GM idén eddig átlagosan 3050 dollárt költött vásárlásösztönzésre autónként. Ugyanez az adat a Ford esetében 3189, míg a Chryslernél 3769 dollár volt. Összehasonlításképp a szorosan a GM nyomában loholó japán Toyota 978, a Honda Motor Co. Ltd. pedig mindössze 682 dollárt fordított az akciókra darabonként.