Rövid időn belül nagyot fordult a világ a Motorolával: miután 2016 elején kiradírozta, úgy tűnik, nem sokára visszahozza a szebb napokat látott, de még mindig patinás nevet a Lenovo, írja a Cnet.com. A magazin a Motorola vezetőjével, Aymar de Lencquesainggal készített interjút, melyben az üzletember azt mondta, mostanra a Lenovo fejében összeállt a kép, hogy milyen módon akarják prezentálni magukat. Ennek része a Motorola név visszahozása.
A Lenovo véglegesen persze nem szakított a Motorola branddel, legalábbis a nemrég bemutatott Moto Z modulárisan bővíthető okostelefonjuk nevében és a klasszikus, denevérszárnyakra emlékeztető „M” logójában is a nagy elődre utal. Ezzel együtt a cég a „visszamotorolásítást” nem egyszerre, hanem országonként, fokozatosan tervezi véghez vinni, míg az egész világon ismét Motorolának nem hívják majd a terméküket.
A lépés a legkevésbé sem meglepő, hiszen most reneszánszukat élik a rég letűnt, ikonikus mobiltelefonok. A Nokia a Mobile World Congressen hozta vissza a 3310-est, csak minimálisan a korszakhoz szabva, és a TCL KeyOne telefonjának klasszikus gombkészletével újra lendületet venne a Blackberry öröksége is.
A nosztalgia erejére szüksége is van a Lenovo-nak, mert a tavalyi év során kihullt a legkeresettebb öt mobilbrand közül, olyanok előzték meg, mint a Huawei vagy az Oppo.
A Motorola mobiltelefonos üzletágát működtető önálló cégét, a Motorola Mobilityt még 2011-ben vette meg a Google, majd adta el 2014-ben a Lenovo-nak.
mfor.hu