4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén a reklámipar minden szektorát sújtó recesszióra adott válaszként tegnap tovább folytatódott a fúziók sora.

Követve az Interpublic és a True North idei összeolvadásával fémjelzett akvizíciós folyamatot, egy napon két ügynökség is felvásárlásos expanzióról határozott. A két nagy francia cég, az Havas Advertising és a Publicis egyaránt Nagy-Britanniában talált partnert médiaágazatának megerősítéséhez. Az ügyletekkel közvetve érintett magyar érdekeltségeik lapunkkal egy időben értesültek a változásokról, amelyekben saját továbbfejlődésük lehetőségét is látják.

A saját hazájában legnagyobbnak számító Havas Advertising (HA) tegnap bejelentette megegyezését a CIA nevű médiavásárló céget is tulajdonló brit Tempus felvásárlásáról. A tervezett ügylet értéke 658 millió euró, készpénzben. Ezzel az Havas a tőzsdei jegyzése alapján számított cégértéknél mintegy 50 százalékkal magasabb áron jut a Tempushoz.

A Tempusnál egyelőre a cég részvényeinek -- az alapító Chris Ingram 16 százalékos elnöki csomagjával együtt -- 25 százalékát tartó menedzsment szintjén született meg a döntés. Az üzlet véglegesítéséhez kell azonban a Tempusban 22 százalékos résszel bíró WPP jóváhagyása is. Utóbbi döntésében szerepet játszhat, hogy a bekebelezés, amelynek nyomán az Havas és a Tempus médiavásárlóinak egyesítésével a világ üzleti forgalmát tekintve negyedik legnagyobb médiás cége jöhet létre, módosíthatja a WPP-hez tartozó MindShare piaci pozícióját. Ennek ellenére elemzők nem számítanak a WPP ellenajánlatára. Ha az HA felvásárlási szándéka megvalósul, a társaság médiaforgalma évi 14,5 milliárd dollárra nőhet.

Az ugyancsak francia Publicis és a brit Cordiant az Optimedia és a Zenith Media (ZM) elnevezésű társaságai egyesítését tervezi NewCo néven. A brit székhelyű holding 75 százaléka a Publicis, 25 százaléka pedig a Cordiant ellenőrzése alá kerül, utóbbi tulajdonrészének kivásárlására a Publicis opciót szerez. A megállapodás előtt a Publicis fel akarta vásárolni a ZM 50 százalékát.

Az HA magyar érdekeltsége, az Euro RSCG Rt. vezérigazgatója, Piller Sándor a Világgazdaság kérdésére elmondta: megítélése szerint szükséges és érdemes is volt erősíteni az HA médiatevékenységét. Piller szerint a reklámágazat az integrált, az ügyfélnek teljes körű, adott esetben egy-egy kampány kreatív kidolgozását és médiatervezését egyesítő szolgáltatások irányában fejlődik.

Bár a céget érintő bizonyos folyamatok következtében az Euro RSCG eddig még nem zárta le 2000. évi mérlegét, Piller a cég idei forgalmát tekintve optimista: a reklámágazat recessziója ellenére a már megkötött szerződések alapján mintegy 350 millió forintos saját árbevétellel számol, aminek további növekedéséhez -- közvetve vagy közvetlenül -- az HA növekedése is hozzájárulhat.

Az Euro RSCG eddig saját kapcsolatai, illetve az ügyfél kívánsága szerint választotta ki médiavásárló partnereit. Ez akkor, ha az Havas felfejlesztett médiacégével Magyarországon is megjelenik, természetesen módosulhat. Az emiatt létrejöhető piaci átrendeződés egyik lehetséges érintettje, a Carat médiaügynökség ügyvezetője, Hajós Katalin nem aggódik: véleménye szerint egyre több a nemzetközi szintű médiatender, amelyeken nem egyes piacok, hanem egész régiók vonatkozásában születik döntés a médiavásárlók kiválasztásáról is.

Hajós szerint a koncentráció mit sem változtat azon, hogy a partnerek kiválasztásában továbbra is meghatározó marad az ügyfelek elégedettsége és bizalma. A Publicis magyar érdekeltségének ügyvezetője, Papp Zsuzsa lapunkkal egy időben értesült a NewCo létrehozásáról. Úgy véli, az új formáció miatt nem feltétlenül szükségszerű a Zentih brandnév eltűnése a piacról, ugyanakkor a NewCo megalapításától minden bizonnyal itthon is kiaknázható lehetőségeket remél.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!