2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV szervezeti egységesítését még az idén, 2012 végéig végre kell hajtani ahol lehet, az ésszerűtlen költségek lefaragása szükségszerű feladat, de a fejlesztéssel nem lehet takarékoskodni, mivel a megfelelő színvonalú szolgáltatás biztosítása kötelezettség - mondta Fónagy János, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos pénteken az mr1, Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

A hónap elejétől kinevezett kormánybiztos emlékeztetett arra, hogy 2009-ben a Bajnai-kormány az IMF hitelszerződésben egyedül nevesített kötelezettségként 80 milliárd forint szűkítést vállalt a közösségi közlekedés területén, és ezt a 2010-ben költségvetésben érvényesítettek is. Ehhez képest kell további takarékossági intézkedéseket hozni. Végre kell hajtani a párhuzamos közlekedés megszüntetését, a menetrend ésszerűsítését, de a végtelenségig nem lehet kifeszíteni a közlekedést - tette hozzá.

Hangsúlyozta: a közlekedésben több mint 40 fajta kedvezmény jogcím van érvényben, tíz utasból egy vesz teljesárú menetjegyet, a többi kilencnek valamilyen kedvezménye van. Az utazási kedvezmények évről évre növekvő mértékben, az idén mintegy 110 milliárd forinttal terhelik a költségvetést. "Ezt így nem lehet hagyni, meg kell kezdeni a kedvezmények felülvizsgálatát, figyelembe véve a társadalom egyes csoportjainak teherbíró képességét, és kölcsönös türelmet kell tanúsítani" - mondta a kormánybiztos.

Az e-útdíjról szólva  Fónagy János határozottan cáfolta, hogy 200 milliárd forintba kerülne a rendszer kiépítése, szerinte ez több 10 milliárd forintba kerülhet. A költségvetés a használat arányos elektronikus útdíj bevezetésétől jelentős bevételt vár, elsősorban a tranzitforgalomban részt vevő kamionok befizetéséből, amelyek most Magyarországon Európa legolcsóbb tarifája mellett zúdulnak át az országon - tette hozzá a kormánybiztos.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!