2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kormány célja az egységes tarifarendszer kialakítása a közösségi közlekedésben - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön.

A közösségi közlekedést naponta 7 millió ember használja, a történelmileg kialakult negyvenféle kedvezmény következtében azonban csupán az utasok 20 százaléka vesz teljes áru jegyet - mondta a politikus a XIV. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden levetített videoüzenetében.

A rendszert - a nagy társadalmi csoportok teherbíró képességét figyelembe véve - úgy kell átalakítani, hogy az elsősorban üzleti alapokon nyugvó kedvezmények ne szociális célokat szolgáljanak, hanem javítsák a cégek utasvonzó képességét és végső soron a szolgáltatások színvonalát – tudatta az államtitkár.

Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő főigazgatója elmondta, a Volán-társaságok átszervezésének célja a költségvetési források hatékony felhasználása, a közszolgáltatás fenntartása, színvonalának javítása.

Az átalakulás indokoltsága nem kétséges, a jelenlegi struktúra hosszú távon nem működhet. A 23 Volán-társaság heterogén módon működik, a fajlagos költségekben akár 100 százalékos eltérések is tapasztalhatók – hangsúlyozta a szakember.

A regionális társaságok kialakításától a belső folyamatok racionalizálása mellett - a közös beszerzések hatásaként - jelentős költségmegtakarítás is várható, így a cégek eredményesebben készülhetnek föl a 2016-os piacnyitásra is – mondta a főigazgató.

A kormány által elfogadott koncepció szerint 2014 végére elérendő cél, hogy hét regionális társaság működjön. Ennek érdekében első lépcsőben 2013. január 1-jétől hat regionális holdingot alakítanak ki a Volánbusz Zrt. mellett, a jelenleg működő Volán-társaságok jogi önállóságának megtartásával – mondta Márton Péter.

A közeljövő feladatai közül a szakember a menetrendekben előforduló átfedések kiszűrését emelte ki, hozzátéve ennek úgy kell megtörténnie, hogy a szolgáltatások színvonala nem eshet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!