4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Forma-1 csúszása, a stúdiós beszélgetés és a reklámok miatt lemaradt a királyi tévécsatorna a következő, élőben közvetített meccs góljáról.

Múlt héten mivel már nem volt Eurovíziós Dalfesztivál, az M1-nek egyedüliként a Forma-1 Monacói Nagydíja maradt, mellyel nézőket tudott elcsábítani a két nagy kereskedelmi csatornától. Hiába közvetít a csatorna egyébként rendre NB1-es focimérkőzéseket is, azokkal sem sikerül a megszokott nézettségi szintnél többet elérni. Bár most hétvégén kritika is érte a királyi csatornát, hiszen a Forma-1 és az utána következő OTP Bank Liga 29. fordulójának DVSC Teva-Ferencváros bajnoki mérkőzése is élőben került sugárzásra, ám ezt többek szerint nem sikerült ügyesen megoldaniuk.

Egy szerencsétlen koccanás miatt ugyanis le kellett állítani a monacói versenyt, így pedig némi késéssel intették le a 78 körös futamot. Már javában ment azonban a Loki-Fradi csata, amikor a Forma-1-es futam végeztével még a stúdióban vitatták meg a vendégek a verseny főbb eseményeit, természetesen a szokásos reklámblokkokkal tarkítva. Az utóbbi két momentummal tanúsított nyugodt tempót rótták fel a nézők. Hiszen így, aki a hazai bajnokság soron következő mérkőzésére lett volna kíváncsi, nemcsak a meccs első közel negyed órájáról, de a fővárosi együttes vezető góljáról is lemaradt.

Mindenesetre a Forma-1-et leszámítva, nem sikerült egy másik műsorral sem letaszítani a trónról a két kereskedelmi csatornát, bár az megjegyzendő, hogy az említett sportközvetítés a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban a 8. legnézettebb műsor volt 41 százalékos közönségaránnyal, melyet csak a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest négy-négy epizódja tudott túlszárnyalni.

Így a héten az RTL Klub a kereskedelmileg fontos célcsoportban, a 18-49 évesek körében a 19-23 óra közötti főműsoridőt toronymagasan továbbra is vitte 22,3 százalékos SHR-rel. A TV2 16,9 százalékot, míg az M1 az egy héttel korábbi 7 százalék feletti arány után már csak átlagos, 4,6 százalékot tudott elérni. A kisebb csatornák körében más rendkívüli nem történt: a Viasat 3-hoz 4,5 százalékos, a Film+-hoz 5,9, a Cool-hoz pedig 6,6 százalékos közönségarány kapcsolódott a múlt héten.

Nyomasztó RTL-fölény

Napi lebontást nézve továbbra is már-már nyomasztó lehet a többi csatornának az RTL Klub fölénye, hiszen a szombat esténként vetített, gyermekekkel készülő tehetségkutatóval a TV2 bár elvitte azt az estét, más esetben nem igazán tud labdába rúgni.

A hétfőn a szokottnál jobban megoszlottak a nézők a két kereskedelmi csatorna között tekintve, hogy ünnepnap lévén az RTL nem sugározta egyik saját gyártású esti műsorát sem, de még így is érezhető az RTL-dominancia. Fél 7 és éjjel fél 12 között ugyanis mindössze két, nem egymást követő fél órában volt magasabb a TV2 nézettsége. Amúgy az RTL-n vetített Az arany iránytű, A szállító 2 a nézők 22 és 24 százalékát ültette le a tévék elé. Kedden visszatért a csatornákra a megszokott hétköznapi menetrend és ismét tarolt az RTL Klub, sőt már az Éjjel-nappal Budapest többeket érdekelt egy kicsivel, mint az évek óta futó, mára a mindennapok részévé vált Barátok közt. Előbbi a nézők 33, utóbbi 31,5 százalékát kötötte le.

Szerdán is hasonló volt a forgatókönyv: a TV2-n választották többen a Tényeket, majd átkapcsoltak a nézők az RTL-re a Fókuszra, aztán ott ragadhattak a saját gyártású műsorokra. Sőt, még a Szulejmán és a Házon kívül is nagyobb érdeklődést váltott ki, mint a konkurens csatorna által sugárzott Jóban rosszban, Sherlock és Watson és a Frizbi Hajdú Péterrel első fél órája.

Csütörtökön annyiban változott a helyzet, hogy a Barátok közt után a TV2 nagyobb sikert ért el a Halálos iramban vetítésével, mint az RTL az Igazságosztókkal és A rejtéllyel. A péntek aztán a Hal a torán második fél óráját leszámítva teljes mértékben az RTL Klubbé volt, ami az elmúlt hetekhez hasonló tendenciát mutat. Úgy tűnik, a csatorna igazán ütős csomagot állított össze A zöld íjásszal és az utána következő két Gyilkos elmék epizóddal. Rendre elcsábítja a nézőket ugyanis.

Aztán ahogy már fentebb írtuk, hétvégén "szóhoz jutottak" a konkurens csatornák is. Szombaton Az ének iskolájával még mindig nem tudja felvenni a versenyt az RTL Klub, hiszen míg a saját gyártású tehetségkutatót a nézők 28 százaléka választotta, addig az RTL Klubon sugárzott Trója című film csak 11,7 százalékukat mozgatta meg. Vasárnap pedig a délutánt elvitte az M1 a Forma-1-es futammal, utána viszont az RTL-en adott Nílus gyöngye, Híradó, Cobra 11 és Gagyi Mami összeállítás vitte a prímet. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!