Jim Hackett a Ford közelmúltban kinevezett vezérigazgatója a részvényesek számára oly kedves témák mindegyikét érintette a jövőbeni tervek ismertetésekor, hiszen ígérete szerint olcsóbb lesz a működés, jóval magasabb az árrés, miközben olyan autókat fognak gyártani, amely visszaveri az olyan "betolakodók térhódítását", mint a Tesla vagy az Alphabet (ez a Google feletti holding neve). A technológiai vállalatok, amelyek az autógyártásban kívánnak komoly pozíciókat szerezni jó adottságokkal szállnak versenybe, hiszen óriási informatikai tudással bírnak és tele vannak tehetséges mérnökkel. Egy olyan nagymúltú gyártó, mint a Ford azonban felveszi a kesztyű, és versenybe fog ezekkel a cégekkel szállni, mert nekik is megvan az az előnyük, hogy tudják miként lehet olyan járműveket gyártani, amit a vásárlók szeretnek.
Elképesztően jól néznek ki ezek a Fordok
Az autógyár nem csak a befektetőknél, de Donald Trump elnöknél is bejelentkezett egy piros pontra, hiszen a vezérigazgató szerint a hazai piacra szánt járműveket az USA-ban gyártják majd. A gyártást és a modelleket azonban átalakítják, aminek az eredményeképpen 10 milliárd dollárt szeretnének megtakarítani. Szintén komoly költségtényező a mérnöki kiadások, amelyet 4 milliárddal szeretnének lefaragni.
A radikális költségcsökkentések ellenére a Ford vezérigazgatója szerint a termékpalettájuk kiváló lesz továbbra is. Ennek fókuszában a SUV-ok (városi terepjárók) lesznek. Ezek fejlesztésére és gyártására 7 milliárd dollárt csoportosítanak át a személyautó részlegtől. Természetesen az elektromos autókról sem feledkezett meg Jim Hackett, aki elmondta, hogy a gyár 13 típusból fog ilyen változatot kínálni 5 éven belül. Egyebek mellett az F-150-es pick-up, a Mustang, és a Transit kisteherautóba is kerül majd elektromos meghajtású motor. Az átalakítások folytán a tervek szerint a mostani 6,7 százalékos margin 8 százalékra növekedhet már rövid távon is.
mfor.hu