Magyarországon már május vége óta folyamatban van a metrókocsi műszaki tesztje a BKV Fehér úti tesztpályáján. Budapesten az utasok utazási élményét és biztonságát legjobban befolyásoló tényezőket vizsgálják, minden Budapestre érkező szerelvény ezer kilométert tesz meg a tesztpályán. Franciaországban tartóssági tesztet végeznek, ennek során egy szerelvény üzemképességét vizsgálják tizennégyezer kilométeren.
A folyamat előreláthatólag augusztus-szeptemberig tart. Ha az ellenőrzés során nem találnak hibát, a Metropolis típusú metrókocsi várhatóan megkapja a végleges típusengedélyt - mondta a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UTIP) éves konferenciáján Bécsben tartózkodó Roland Kientz.
Az Alstom májusi közleménye szerint a végleges szerelvény birtokában az első új metrószerelvény 2009 negyedik negyedévében állhat forgalomba, ezt követően eleinte havonta egy, majd pedig havonta kettő új szerelvény. Eddig három, egyenként öt kocsiból álló szerelvény érkezett Budapestre.
Arra a kérdésre, hogy 4-es metró vonalára megrendelt, vezető nélküli Metropolis szerelvények szállítása mikor várható, azt felelte: mintegy 18 hónappal előre ismernie kell az Alstom Transportnak a szállítási határidőt. Gallatz Zoltán, az Alstom Transport magyarországi igazgatója az MTI-nek kifejtette: eredetileg 2010 elejétől lett volna esedékes a 4-es metró szerelvényeinek szállítása, a metróalagút építésének késése miatt a közelmúltban tárgyalások kezdődtek a 2011. első félévére történő átütemezésről.