4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A korábbi években ha sajátgyártású produkciót tűzött műsorra, akkor az RTL Klub egyeduralkodó volt szombat estéken. A Szombat esti láz elindult, de két hét bukdácsolás után a harmadik hét hasraesést hozott, hiszen egy sokadszor ismételt Indiana Jones film ellen esélye sem volt a celebek táncos vetélkedőjének.

Hol van már az az időszak, amikor (kis túlzással) a fél ország Südi Iringót és az RTL-es celebek táncát nézte szombat esténként. Az egykor szebb napokat látott showműsor ugyan tavaly lecsúszott az RTL II-re, ám azt meg lehetett "ideologizálni" azzal, hogy tudatosan próbálják feltornászni a kisebb csatornák ismertségét és nézőszámát a csoporton belül. Az is tény, hogy idén tavasszal eredetileg a Csillag születik újabb szériáját szerették volna műsorra tűzni, de a csatorna által elképzelt mennyiségű és minőségű jelentkező hiányában erről végül letettek. Így a Szombat esti láz egyfajta kényszermegoldás volt.

A műsor kicsit paradox módon éppen abban a hirdetők számára fontos 18-49-es célcsoportban teljesített kifejezetten gyengén, amelyben egyébként az RTL Klub folyamatosan felülmúlja a vetélytársait. A Szombat esti láz a kereskedelmi célcsoportban 15,6 százalékos közönségarányt ért el, amelynél mind a 18-59-es (16,2% SHR), mind a teljes lakosság körében (19,3% SHR) jobbat tudott. A tévés nézettségi adatok változásával az egy héttel korábbi írásunkban már foglalkoztunk, mindenesetre a Szombat esti láz is az akkor felállított hipotézisünket látszik alátámasztani.


A hétvége mellett a hétköznapok nézettségi adatai kapcsán is vannak változások. Míg a közelmúltban az RTL Klub kényelmesen nyerte a főműsoridős vetélkedést a 18-49-es korosztályban, elsősorban azért, mert az Éjjel-Nappal Budapest és a Barátok közt párosa dominálta az estéket, addig most új irányt kezdtek venni az események. A TV2 ugyanis úgy tűnik, hogy elkapta a fonalat, és olyan esti műsorfolyamot épít fel, amely eredményesen veheti fel a versenyt az RTL Klub kínálatával szemben. A Tények korábban is (többnyire) a nagyobb nézettséget elérő hírműsor volt az elmúlt években, ám ezt követően a TV2 általában elvesztette a kora esti előnyét, és az RTL-es vetélkedők, és sorozatok elvitték a nézőket.

Az utóbbi hónapokban azonban az Édes élettel már "talált" egy olyan műsort, amelynek teljesítménye ugyan erősen hullámzó, de időnként már képes megcsípni az RTL Klub műsorait. Ráadásul a Magánnyomozók című doku-realityvel egy újabb olyan elemet illesztettek a kora esti műsorfolyamba, ami a Négyen négy ellen (4N4LN) című vetélkedővel szemben jó számokat hozott, sőt a részben a műsorral átfedésben lévő Éjjel-nappal Budapest is látótávolságban van. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a Magánnyomozók folyamatosan a csatorna átlaga felett teljesített a múlt héten.

Persze gyorsan hozzá kell tenni, hogy az elmúlt években többször voltak fellángolásai a TV2-nek, amikor úgy tűnt, megvan az RTL Klubbal szemben a sikerrecept – így például a Jóban rosszban című sorozatnak volt egy erősebb időszaka, de a nézők által csak celeb-szívatós műsornak hívott Ezek megőrültek idején is a vetélytársa sarkára taposott a csatorna. Bár a kereskedelmi célcsoportban már volt olyan hétköznap, amikor a vetélytársa közelébe ért a TV2, az RTL hétköznap esti dominanciáját egyelőre még nem veszélyeztetik. Ehhez ugyanis tovább kellene erősödnie a Magánnyomozók-Édes élet duónak, és a Jóban rosszban sorozatnak legalább annyit összeszedni, hogy ne rontsa (nagyon) az átlagot. Érdemes megjegyezni, hogy a TV2 által preferált 18-59 éves korosztályt vizsgálva a kicsit hosszabb, 18.30 és 23.00 közötti időszakban az RTL Klub már a "tarkóján érezheti" a TV2 leheletét. Heti összevetésben az RTL Klub 18,3 átlagos közönségarányt ért el, míg a TV2 esetében 17,6 százalékos volt ugyanez a mutatószám.


A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között azonban az RTL Klub előnye még meggyőző, továbbra is a nézők közel ötödét éri el (19,1% SHR), míg a TV2 15,6 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokára az egymást gyakorlatilag váltogató Cool és F+ párosból az előbbi került, ismét igen erős közönségaránnyal (6,4% SHR). A negyedik helyre a F+ (4,8% SHR) jutott, míg őket a Viasat3 (3,4% SHR) követte, amely a múlt héten változtatta meg az arculatát, és indított új szórakoztató showt Megruházlak címmel. A középmezőny végére az M1 került (3,2% SHR), amely azzal vigasztalódhatott, hogy ugyan a kínai Forma-1-es futam a főműsoridős statisztikákat nem duzzasztotta, de az ötödik legnagyobb nézőszámot elérő hazai televíziós produkció volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!