Hol van már az az időszak, amikor (kis túlzással) a fél ország Südi Iringót és az RTL-es celebek táncát nézte szombat esténként. Az egykor szebb napokat látott showműsor ugyan tavaly lecsúszott az RTL II-re, ám azt meg lehetett "ideologizálni" azzal, hogy tudatosan próbálják feltornászni a kisebb csatornák ismertségét és nézőszámát a csoporton belül. Az is tény, hogy idén tavasszal eredetileg a Csillag születik újabb szériáját szerették volna műsorra tűzni, de a csatorna által elképzelt mennyiségű és minőségű jelentkező hiányában erről végül letettek. Így a Szombat esti láz egyfajta kényszermegoldás volt.
A műsor kicsit paradox módon éppen abban a hirdetők számára fontos 18-49-es célcsoportban teljesített kifejezetten gyengén, amelyben egyébként az RTL Klub folyamatosan felülmúlja a vetélytársait. A Szombat esti láz a kereskedelmi célcsoportban 15,6 százalékos közönségarányt ért el, amelynél mind a 18-59-es (16,2% SHR), mind a teljes lakosság körében (19,3% SHR) jobbat tudott. A tévés nézettségi adatok változásával az egy héttel korábbi írásunkban már foglalkoztunk, mindenesetre a Szombat esti láz is az akkor felállított hipotézisünket látszik alátámasztani.
A hétvége mellett a hétköznapok nézettségi adatai kapcsán is vannak változások. Míg a közelmúltban az RTL Klub kényelmesen nyerte a főműsoridős vetélkedést a 18-49-es korosztályban, elsősorban azért, mert az Éjjel-Nappal Budapest és a Barátok közt párosa dominálta az estéket, addig most új irányt kezdtek venni az események. A TV2 ugyanis úgy tűnik, hogy elkapta a fonalat, és olyan esti műsorfolyamot épít fel, amely eredményesen veheti fel a versenyt az RTL Klub kínálatával szemben. A Tények korábban is (többnyire) a nagyobb nézettséget elérő hírműsor volt az elmúlt években, ám ezt követően a TV2 általában elvesztette a kora esti előnyét, és az RTL-es vetélkedők, és sorozatok elvitték a nézőket.
Az utóbbi hónapokban azonban az Édes élettel már "talált" egy olyan műsort, amelynek teljesítménye ugyan erősen hullámzó, de időnként már képes megcsípni az RTL Klub műsorait. Ráadásul a Magánnyomozók című doku-realityvel egy újabb olyan elemet illesztettek a kora esti műsorfolyamba, ami a Négyen négy ellen (4N4LN) című vetélkedővel szemben jó számokat hozott, sőt a részben a műsorral átfedésben lévő Éjjel-nappal Budapest is látótávolságban van. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a Magánnyomozók folyamatosan a csatorna átlaga felett teljesített a múlt héten.
Persze gyorsan hozzá kell tenni, hogy az elmúlt években többször voltak fellángolásai a TV2-nek, amikor úgy tűnt, megvan az RTL Klubbal szemben a sikerrecept – így például a Jóban rosszban című sorozatnak volt egy erősebb időszaka, de a nézők által csak celeb-szívatós műsornak hívott Ezek megőrültek idején is a vetélytársa sarkára taposott a csatorna. Bár a kereskedelmi célcsoportban már volt olyan hétköznap, amikor a vetélytársa közelébe ért a TV2, az RTL hétköznap esti dominanciáját egyelőre még nem veszélyeztetik. Ehhez ugyanis tovább kellene erősödnie a Magánnyomozók-Édes élet duónak, és a Jóban rosszban sorozatnak legalább annyit összeszedni, hogy ne rontsa (nagyon) az átlagot. Érdemes megjegyezni, hogy a TV2 által preferált 18-59 éves korosztályt vizsgálva a kicsit hosszabb, 18.30 és 23.00 közötti időszakban az RTL Klub már a "tarkóján érezheti" a TV2 leheletét. Heti összevetésben az RTL Klub 18,3 átlagos közönségarányt ért el, míg a TV2 esetében 17,6 százalékos volt ugyanez a mutatószám.
A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között azonban az RTL Klub előnye még meggyőző, továbbra is a nézők közel ötödét éri el (19,1% SHR), míg a TV2 15,6 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokára az egymást gyakorlatilag váltogató Cool és F+ párosból az előbbi került, ismét igen erős közönségaránnyal (6,4% SHR). A negyedik helyre a F+ (4,8% SHR) jutott, míg őket a Viasat3 (3,4% SHR) követte, amely a múlt héten változtatta meg az arculatát, és indított új szórakoztató showt Megruházlak címmel. A középmezőny végére az M1 került (3,2% SHR), amely azzal vigasztalódhatott, hogy ugyan a kínai Forma-1-es futam a főműsoridős statisztikákat nem duzzasztotta, de az ötödik legnagyobb nézőszámot elérő hazai televíziós produkció volt.
mfor.hu