Bár már 670 millió forint támogatást adott a repülőtér műszaki fejlesztéséhez az állam, a tulajdonos cég még nem jutott hozzá az összeghez. A fejlesztések elhúzódása a légikikötőt üzemeltető Balaton West Airport számára megakadályozhatja, hogy teret adjon a Ryanair járatok beindulásához.
A központi költségvetési támogatás mellé [ajanlo=64][igazitas=left/] a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács hatvan-nyolcvanmillió forint közötti támogatást ígért, míg a Balatoni Fejlesztési Tanács harmincmillióval tudna hozzájárulni a fejlesztésekhez. Mint Zóka István repülőtér-vezető a Világgazdaságnak mondta, így összesen mintegy 780 millió forinttal számolhatnak, ám kérdéses, mikor fog rendelkezésükre állni a teljes összeg. A Ryanair hat európai nagyvárosba indítana heti egy járatot, ám ehhez meg kellene teremteni az éjszaka és a rossz időben történő leszállás műszaki-technikai feltételeit. (A Világgazdaság cikke nyomán)
Függőben a magyarországi Ryanair-járatok
Nem tudja beindítani járatait a tervezett határidőre a Ryanair Sármelléken, ha nem kapja meg a költségvetési támogatást a helyi repülőtér, mely az elengedhetetlen felújításokhoz szükséges lenne.