Fellebbezésében az Alstom Transport megnevezi azon nemzetközi nagyvárosokat - például Szingapúr, Sanghaj, Barcelona, Isztambul -, amelyek olyan Metropolis metrószerelvényeket üzemeltetnek vagy rendeltek a vállalattól, amelyek fékarchitektúrája ugyanolyan, mint a Budapest számára gyártott metrók fékberendezése.
A cég emlékeztet arra, hogy az NKH elutasításának legfőbb oka a járművek fékrendszerével kapcsolatos volt. Az Alstom szerint a kötöttpályás járművein található modern fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és uniós előírásoknak, csupán a magyar OVSZ előírásait nem teljesíti.
A BKV azon bejelentésével kapcsolatban, amely szerint a társaság vizsgálja a szerződés felmondásának lehetőségeit, valamint jogi és pénzügyi következményeit, az Alstom álláspontja az, hogy "a szerződés BKV Zrt. általi felmondásának körülményei nem állnak fenn”, áll a cég mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.
Menedzsment Fórum
Fut a BKV-üzlet után az Alstom
Az Alstom ma benyújtotta fellebbezését a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) július 30-i határozata ellen, amelyben elutasították a cég által a budapesti 2-es metróvonalra gyártott új Metropolis metrószerelvények típusengedélyének kiadását.