5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Viszonylag kevés ok volt az idei évben a TV2-nél az örömre, szombati teljesítményük azonban ezúttal okot adott erre. A hétvége első napján az RTL sikeres sajátgyártású műsorai miatt rendre alulteljesítő csatorna ugyanis Az ének iskolája révén ezúttal lekörözte a piacot. Nem csak a kisebb csatornákat, de a fő konkurenst is utcahosszal verte. Más kérdés, hogy a többi estén még csak megközelíteni sem tudta a piacvezető csatornát a TV2.

Újabb sajátgyártású műsorral rukkolt elő a TV2, és az első adás után úgy tűnik, ezúttal fogást találhatnak az RTL Klubon. Az ének iskolája című műsor ugyanis – miközben a Tátika és a Megasztár egyfajta egyvelegét alkotja – nem elcsépelt, "megcsinálásra váró" énekesekkel próbálkozik, hanem kedves gyerekkel.

Más kérdés, hogy a "nagymama-faktor" miatt a későbbiekben akár még lehet a TV2 székházában fejvakarás, hiszen a premier a teljes lakosság körében magasabb közönségarányt ért el, mint a kereskedelmi célcsoportban. (A csatorna közleményében azt hangsúlyozta, hogy a gyermekes nézők voltak felülreprezentálva, nem az idősek.) Míg előbbi kategóriát tekintve főműsoridőben a legmagasabb közönségarányt elérő program volt, és a teljes kínálatot tekintve is csak a Forma-1 tudta megelőzni, addig a 18-49-es korosztályt tekintve az esti órákban (19-23 óra között) is volt jobb, hiszen a Barátok közt egyik epizódja mellett az Éjjel-nappal Budapest is ért el a héten a tévék előtt ülőkből többeket. A műsor további sikerében kulcstényező lehet, hogy az időnként modoros felnőtt "tanárok" mennyire tudnak a gyerekek őszinte játékában partnerek lenni, illetve a forgatókönyveket úgy összeállítani, hogy ezekre a típusú megnyilvánulásokra lehetőséget se nagyon adjanak.

Más kérdés, hogy összehasonlítva a néhány héttel korábbi – általunk összeomlásnak titulált eredménnyel – a most szombati számokat méltán tekinthetjük gálázásnak. Az énekes műsornak köszönhetően – hosszú idő után – ismét nyert egy hétvégi napot a TV2. Igaz, a Voice első adása is jól indult, ráadásul ott a fiatal célcsoportot sikerült nagyobb arányban megszólítani, a tehetségkutató végére mégis nagyon leült a nézettség. A TV2 számára tehát a részsiker korántsem jelentheti azt, hogy hátradőlhetnek, mert lett egy „tuti szombat esti programjuk”. Arról nem is beszélve, hogy az Éjjel-nappal Budapest magára találásával a hétköznapokon esélye sincs a TV2-nek, az RTL rendre utcahosszal nyeri a főműsoridőket a 18-49-es korcsoportban. Nem véletlen, hogy az RTL a hétvégi vereség után kiadott közleményében azt hangsúlyozta, hogy az év eddigi 111 főműsor-idejéből 105-öt ők nyert, míg a TV2 mindössze 6-ot.

Ahogy azt is hangsúlyozzák, hogy az elmúlt héten az RTL Klub az idei év eddigi legmagasabb főműsoridős heti átlagát érte el, az éppen televíziózó 18-49-esek 24,8% választotta a piacvezető csatornát este 7 és 11 óra között, míg a TV2 17,4%-os átlagot ért el ezt az idősávot vizsgálva. Érdemes azonban hozzátenni, hogy az egy héttel korábbi számokhoz képest az RTL Klub így is kisebb mértékben (0,4 százalékponttal) tudta növelni a közönségarányát, míg a TV2 fél százalékponttal javított azon.

Minimális változások jellemezték a középmezőnyt is, ahol a F+ visszacsúszott, míg az M1 némileg javított. A harmadik helyre szokás szerint a Cool (5,8% SHR) került, a negyedik pedig ezúttal a közszolgálati adó, az M1 (5,1% SHR) lett. Az elmúlt hetek erősebb teljesítménye után ezúttal kicsit gyengébben zárt a F+ (4,1% SHR). Tovább gyengült a Viasat 3 (3,2% SHR), annak ellenére, hogy a csatorna több új sajátgyártású műsorral rukkolt ki, ráadásul az Észbontó nagymellű, de kis IQ-jú lányai kifejezetten erős (közösségi) média figyelmet kaptak.

Hétfőn simán nyert az RTL Klub; már az Éjjel-nappal Budapest is nagyon erős volt (a héten a legjobb számait ekkor érte el), majd a Barátok közt epizódja a hét legtöbb nézőt elérő műsora lett. Mindkét program 30 százalék feletti közönségarányt ért el, így nem véletlen, hogy az ezeket követő Dr. Csont is megközelített a fenti lélektani határt. Eközben a konkurens adón a két NCIS sorozat fele akkora közönségarányt hozott. Kedden már közel sem zárt ilyen erős napot az RTL Klub, hiszen a Mentalista és a Grace klinika is a csatorna átlagos közönségaránya alatt teljesített. Más kérdés, hogy G.I. Joe című film is csak a TV2 átlagos számait hozta, így nem jelentett komoly veszélyt a piacvezetőre.

Szerdán a TV2-n a Sherlock és Watson is csak az átlagot tudta, miközben a Szulejmán ezúttal komoly hullámvölgybe került, és a tévé előtt ülő nézők ötöde sem nézte. Csütörtökön az RTL-en az Igazságosztók ezúttal sem remekelt, igaz a TV2-n vetített Szakítani tudni kell kifejezetten gyenge volt, így a piacvezető alacsonyabb számok mellett is könnyen hozta az estét. Hasonló mellényúlás volt pénteken este a Már megint egy dilis amcsi film, amely erősen lefele húzta a TV2 átlagát, pedig az elképesztően jó számokkal kezdő A zöld íjász is erős hullámvölgybe került, hiszen immár nem felfele, hanem lefele húzza a csatorna átlagát.

Ahogy fent jeleztük, szombaton mindenkit lekörözött a TV2. Mint a csatorna közleménye állítja, az új tehetséggondozó műsor első adása több, mint 2,6 millió nézőt ért el. Az ének iskolája szombat este 32,3 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éves célcsoportban, amellyel piacvezető volt az adott idősávban. Az új műsor piaci részesedése önmagában magasabb volt, mint legnagyobb versenytársai együttesen (RTL Klub+m1+Cool+Viasat3+Film+: 30,2%). Vasárnap aztán ismét fordult a kocka, az RTL simán lelépte a TV2-t, míg a Bérgyilkosék című filmet a tévék előtt ülők közel harmada követte, addig a TV2 által vetített Szakíts ha bírsz címűt kevesebb, mint a hatoduk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!