Újabb sajátgyártású műsorral rukkolt elő a TV2, és az első adás után úgy tűnik, ezúttal fogást találhatnak az RTL Klubon. Az ének iskolája című műsor ugyanis – miközben a Tátika és a Megasztár egyfajta egyvelegét alkotja – nem elcsépelt, "megcsinálásra váró" énekesekkel próbálkozik, hanem kedves gyerekkel.
Más kérdés, hogy a "nagymama-faktor" miatt a későbbiekben akár még lehet a TV2 székházában fejvakarás, hiszen a premier a teljes lakosság körében magasabb közönségarányt ért el, mint a kereskedelmi célcsoportban. (A csatorna közleményében azt hangsúlyozta, hogy a gyermekes nézők voltak felülreprezentálva, nem az idősek.) Míg előbbi kategóriát tekintve főműsoridőben a legmagasabb közönségarányt elérő program volt, és a teljes kínálatot tekintve is csak a Forma-1 tudta megelőzni, addig a 18-49-es korosztályt tekintve az esti órákban (19-23 óra között) is volt jobb, hiszen a Barátok közt egyik epizódja mellett az Éjjel-nappal Budapest is ért el a héten a tévék előtt ülőkből többeket. A műsor további sikerében kulcstényező lehet, hogy az időnként modoros felnőtt "tanárok" mennyire tudnak a gyerekek őszinte játékában partnerek lenni, illetve a forgatókönyveket úgy összeállítani, hogy ezekre a típusú megnyilvánulásokra lehetőséget se nagyon adjanak.
Más kérdés, hogy összehasonlítva a néhány héttel korábbi – általunk összeomlásnak titulált eredménnyel – a most szombati számokat méltán tekinthetjük gálázásnak. Az énekes műsornak köszönhetően – hosszú idő után – ismét nyert egy hétvégi napot a TV2. Igaz, a Voice első adása is jól indult, ráadásul ott a fiatal célcsoportot sikerült nagyobb arányban megszólítani, a tehetségkutató végére mégis nagyon leült a nézettség. A TV2 számára tehát a részsiker korántsem jelentheti azt, hogy hátradőlhetnek, mert lett egy „tuti szombat esti programjuk”. Arról nem is beszélve, hogy az Éjjel-nappal Budapest magára találásával a hétköznapokon esélye sincs a TV2-nek, az RTL rendre utcahosszal nyeri a főműsoridőket a 18-49-es korcsoportban. Nem véletlen, hogy az RTL a hétvégi vereség után kiadott közleményében azt hangsúlyozta, hogy az év eddigi 111 főműsor-idejéből 105-öt ők nyert, míg a TV2 mindössze 6-ot.
Ahogy azt is hangsúlyozzák, hogy az elmúlt héten az RTL Klub az idei év eddigi legmagasabb főműsoridős heti átlagát érte el, az éppen televíziózó 18-49-esek 24,8% választotta a piacvezető csatornát este 7 és 11 óra között, míg a TV2 17,4%-os átlagot ért el ezt az idősávot vizsgálva. Érdemes azonban hozzátenni, hogy az egy héttel korábbi számokhoz képest az RTL Klub így is kisebb mértékben (0,4 százalékponttal) tudta növelni a közönségarányát, míg a TV2 fél százalékponttal javított azon.
Minimális változások jellemezték a középmezőnyt is, ahol a F+ visszacsúszott, míg az M1 némileg javított. A harmadik helyre szokás szerint a Cool (5,8% SHR) került, a negyedik pedig ezúttal a közszolgálati adó, az M1 (5,1% SHR) lett. Az elmúlt hetek erősebb teljesítménye után ezúttal kicsit gyengébben zárt a F+ (4,1% SHR). Tovább gyengült a Viasat 3 (3,2% SHR), annak ellenére, hogy a csatorna több új sajátgyártású műsorral rukkolt ki, ráadásul az Észbontó nagymellű, de kis IQ-jú lányai kifejezetten erős (közösségi) média figyelmet kaptak.
Hétfőn simán nyert az RTL Klub; már az Éjjel-nappal Budapest is nagyon erős volt (a héten a legjobb számait ekkor érte el), majd a Barátok közt epizódja a hét legtöbb nézőt elérő műsora lett. Mindkét program 30 százalék feletti közönségarányt ért el, így nem véletlen, hogy az ezeket követő Dr. Csont is megközelített a fenti lélektani határt. Eközben a konkurens adón a két NCIS sorozat fele akkora közönségarányt hozott. Kedden már közel sem zárt ilyen erős napot az RTL Klub, hiszen a Mentalista és a Grace klinika is a csatorna átlagos közönségaránya alatt teljesített. Más kérdés, hogy G.I. Joe című film is csak a TV2 átlagos számait hozta, így nem jelentett komoly veszélyt a piacvezetőre.
Szerdán a TV2-n a Sherlock és Watson is csak az átlagot tudta, miközben a Szulejmán ezúttal komoly hullámvölgybe került, és a tévé előtt ülő nézők ötöde sem nézte. Csütörtökön az RTL-en az Igazságosztók ezúttal sem remekelt, igaz a TV2-n vetített Szakítani tudni kell kifejezetten gyenge volt, így a piacvezető alacsonyabb számok mellett is könnyen hozta az estét. Hasonló mellényúlás volt pénteken este a Már megint egy dilis amcsi film, amely erősen lefele húzta a TV2 átlagát, pedig az elképesztően jó számokkal kezdő A zöld íjász is erős hullámvölgybe került, hiszen immár nem felfele, hanem lefele húzza a csatorna átlagát.
Ahogy fent jeleztük, szombaton mindenkit lekörözött a TV2. Mint a csatorna közleménye állítja, az új tehetséggondozó műsor első adása több, mint 2,6 millió nézőt ért el. Az ének iskolája szombat este 32,3 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éves célcsoportban, amellyel piacvezető volt az adott idősávban. Az új műsor piaci részesedése önmagában magasabb volt, mint legnagyobb versenytársai együttesen (RTL Klub+m1+Cool+Viasat3+Film+: 30,2%). Vasárnap aztán ismét fordult a kocka, az RTL simán lelépte a TV2-t, míg a Bérgyilkosék című filmet a tévék előtt ülők közel harmada követte, addig a TV2 által vetített Szakíts ha bírsz címűt kevesebb, mint a hatoduk.
mfor.hu