Előzetesen is voltak fanyalgók, amit az első adás némileg meg is erősített: a Sztárban sztár esetében félő volt, hogy a harmadik évadra nem lesz annyi karakteres előadó, vicces személyiség, ami a korábbinál hosszabb évad tartalmas megtöltéséhez kell. Az első és a mögöttünk hagyott vasárnap vetített második adásban is voltak gyengébb produkciók. Igaz, a műsor legnagyobb hibája messze nem a szereplők összetétele lett, hiszen ettől ugyanis jócskán elmarad a zsűri színvonala. Pedig az elmúlt években akár a Sztárban sztár, akár a TV2 tehetségkutatóit nézzük (Megasztár, Voice, Ének iskolája) az értékelő, mentoráló személyek kapcsán mindig sikerült megtalálni azt az egyensúlyt, amely a semmitmondó kedveskedés és az egészséges kritika között volt. Bár, ahogy a showműsorban sok minden más is, ez is szubjektív, de nem vagyunk egyedül azzal a véleményünkkel, hogy a zsűri összetétele nem lett a műsor erőssége.
Ami a számokat illeti, a Sztárban sztár első adása volt két hete a legnézettebb műsor, mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népességet (4 év felettiek) tekintve. Nem változott ez a múlt heti második résszel sem. A teljes lakosságot tekintve bő 25 ezer embert vesztett a műsor, de még így is közel másfél millió nézője volt, ami nem csak a csatorna, de a hazai tévés piac szempontjából is elismerésre méltó szám. Ami a TV2 számára ugyanakkor külön öröm lehet, hogy a hirdetők számára legfontosabb 18-49 éves korosztály esetében még a bemutatkozó adásnál is több nézőt sikerült elérni, 30 ezer felett volt a második adáshoz kapcsolódó új nézők száma. Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy az RTL Klub legnézettebb múlt heti műsorai, a Barátok közt hétfői adása, vagy a Karib-tenger kalózainak második része a kereskedelmi célcsoportban 150 ezerrel kevesebb embert érdekelt, míg a teljes lakosság esetében 400 ezres volt a differencia.
A legnézettebb műsor ugyan ismét a TV2-höz kötődik, az esti időszakban (19 és 23 óra között) az RTL Klub azonban sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt. A csatorna magabiztosan nyeri az estéket, és a hétvégén is tudja tartani a munkanapokon elért közönségarányt. A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy a hétköznap estéken a nyári vergődés után nagyon szépen újra felépítették a TV2 nézettségét, így már belátható távolságra tudott kerülni a vetélytársához képest. Ehhez persze – ahogy arról korábbi tévés összefoglalónkban már megemlékeztünk – nagyon kellett az Ezek megőrültek, amely folyamatosan a csatorna átlaga felett tud teljesíteni, javítva azt. A csatornának most őszre sikerült egy stabil műsorfolyamot építenie az esti órákra, a Tények után ugyanis a Jóban rosszban és az Ezek megőrültek is viszonylag magas közönségarányt érnek el.
Az RTL Klub esti műsorkínálata hétfőn egy visszatérő műsorral bővült, újra képernyőre került a Konyhafőnök. A csatorna szerint a harmadik évaddal jelentkező műsorban a versenyzőknek ezúttal nemcsak a már jól ismert zsűrit – vagyis Bernáth Józsefet, Fördős Zét és Vajda Pierre-t – kell lenyűgözniük, de rátermettségüket, gasztronómiai felkészültségüket is minden eddiginél jobban kell bizonyítaniuk. Egyebek mellett olyan helyzetekben is bizonyítaniuk kellett a konyhában, mint egy 120 fős esküvő fogásainak elkészítése. A gasztroreality egyébként nem rendezi át az ősszel bevezetett műsorrendet, csupán az Egy perc és nyersz című vetélkedőt váltja fel, és ugyanúgy 18,55-től kerül adásba.
Összefoglalva a mögöttünk hagyott hétet, a vásárnapi Sztárban sztárnak köszönhetően egy alkalommal a TV2-t nézték főműsoridőben a legtöbben, míg a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub. A 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készülékeket nézők átlagosan 18,7 százaléka követte. A TV2-t a nézők 14 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal is a F+ (6% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,1% SHR) tovább csúszott lefele. A Viasat3 (3,4% SHR) és a Duna TV (3% SHR) sem tudott számottevően előre lépni az egy héttel korábbiakhoz képest.
mfor.hu