Hol vetkőztek a modellek?

Nem volt kiszámítható az egykori Nyugati téri Griff áruház megnyitójának fogadtatása sem, amelyen egy "hirtelen ötlettől" vezérelve az áruház kirakatában vetkőztették a modelleket. "A visszhang nem maradt el, fürtökben lógtak a kíváncsiskodók" - meséli Sipos Dávid. Az ő nevükhöz fűződött egy fél napos ingyen benzinosztogatás is, ami ugyancsak jelentős dugót, s a híradásokba való bekerülést eredményezte.
Forgalmi fennakadást nem okozott, figyelemfelkeltést azonban igen az Extreme Rendezvényügynökség Mátrix-akciója is. Ennek során a film maratonszerű vetítését harangozta be az ügynökség, amelyet az HBO-csatornán lehetett megtekinteni. Az azt megelőző napokban a főváros utcáit és bevásárlóközpontjait a filmből ismert Neo, Trinity és Smith ügynökök hasonmásai lepték el, akikkel a helyszínen fényképezkedni is lehetett.
A filmhősöknek beöltözött szereplők a járókelőknek a Mátrix első részéből ismert kék és piros tablettákat adták át. "Az akció során készített fotót később az ügynökség egy vírusmarketing terjesztésére is felhasználta. Levélben küldözgették a fotót "barátok egymás között" - mesélte Kovács Krisztina, az Extreme csoportvezetője.
Az ötletek tárháza úgy tűnik, kimeríthetetlen. A folyamatos médiazajban pedig valóban a reklámozók leleményére van szükség, hogy elérjék a megfelelő célcsoportot. Ha fel akarjuk magunkat vértezni az összes marketing-praktika ellen, jobb lesz, ha minél előbb edzeni kezdjük magunkat, nehogy meglepődjünk, ha Harry Potter repül szembe a Nagykörúton.
Istvánko Viktória