Világszerte a luxusmárkák vásárlói leggyakrabban Calvin Klein, Ralph Lauren vagy Diesel terméket választanak. Magyarországon viszont a Diesel, Calvin Klein és Gucci után következik a Giorgio Armani, Chanel, Givenchy és bármilyen Magyarországon gyártott hasonló presztízsű árucikk. Ezek a márkák parfümtől fehérneműn át a pólóig a “trendi design érzését” adják, viszonylag alacsony áron. Könnyen elérhetők a luxusmárkák első vásárlói számára.
"A gyártók luxuscikkeik márkaértékét könnyebben megfizethető termékekben is megjelenítik, hogy felkeltsék a fogyasztók érdeklődését. Amikor az így megnyert fogyasztóknak több lesz az elkölthető pénzük, meg fogják venni ugyanannak a márkának a drágább termékeit is" - állapította meg Boda Krisztián, a Nielsen piackutató vállalat regionális marketing igazgatója.
Ha a vágyak szempontjából nézzük, akkor Gucci márkát szeretne birtokolni a legtöbb magyar válaszadó. Ugyanis amennyiben a pénz nem számítana, minden harmadik honfitársunk Gucci márkájú terméket vásárolna. A magyarok követik a globális trendet, mivel ha nem kellene tekintettel lenni az árakra, világszerte is Guccit választanának legtöbben.
Eltérünk a nemzetközi trendtől
Ha a magyar internetezők szabadon választhatnának, akkor a Gucci után a Diesel és Christian Dior márkát részesítenék előnyben. Itt már eltérünk a nemzetközi trendtől: globálisan ugyanis Chanel, Calvin Klein és Louis Vuitton következik, áll a társaság közleményében.
A luxusmárkák vásárlásának egyik oka a magas minőség. Rögtön felmerül az ár kérdése is, de a luxusmárkákat túl drágának a magyar megkérdezettek kisebb hányada (44 százaléka) tartja, mint tizennyolc európai ország (67 százalékos) átlaga.
Másik csábító erő a divatos design imázsa, ami tükrözi fogyasztójának az életstílusát. Ugyanakkor azzal az állítással, hogy “a luxusmárka használója számára lehetővé teszi, hogy megmutassa társadalmi státuszát”, a magyarok 49 százaléka ért egyet, szemben az 57 százalékos európai átlaggal.
A luxusmárkák már nemcsak ruházati, illatszer, ékszer, vagy ehhez hasonló kategóriákban képviseltetik magukat, hanem technológiai területekre is betörtek: A Nielsen felmérése szerint világszerte az internethasználók egyharmada szívesen venne olyan mobil telefont vagy laptopot, amely valamelyik luxusmárka nevét viselné – de említhetnénk akár a luxus márkájú plazma tévé-készülékeket és konyhai eszközöket is. Magyarországon leginkább plazma tévét és mobil telefont lehetne eladni luxusmárka nevével.
“A jelek szerint az otthon vagy az iroda minden sarka jelentős potenciált képvisel a luxusmárkák számára” – állapítja meg Boda Krisztián.