3p

A magyarok pozitívabban viszonyulnak a luxusmárkákhoz, mint az európai átlag. Nálunk az internet-használók egyharmada állítja magáról, hogy kisebb-nagyobb rendszerességgel vásárol designer márkát: Legnagyobb arányt képviselik a Diesel, Calvin Klein és Gucci hívei. Többek között ezt tárta fel a Nielsen kutatása, amit 48 ország, köztük hazánk internet-használói körében végeztek múlt év novemberében.

Világszerte a luxusmárkák vásárlói leggyakrabban Calvin Klein, Ralph Lauren vagy Diesel terméket választanak. Magyarországon viszont a Diesel, Calvin Klein és Gucci után következik a Giorgio Armani, Chanel, Givenchy és bármilyen Magyarországon gyártott hasonló presztízsű árucikk. Ezek a márkák parfümtől fehérneműn át a pólóig a “trendi design érzését” adják, viszonylag alacsony áron. Könnyen elérhetők a luxusmárkák első vásárlói számára.

"A gyártók luxuscikkeik márkaértékét könnyebben megfizethető termékekben is megjelenítik, hogy felkeltsék a fogyasztók érdeklődését. Amikor az így megnyert fogyasztóknak több lesz az elkölthető pénzük, meg fogják venni ugyanannak a márkának a drágább termékeit is" - állapította meg Boda Krisztián, a Nielsen piackutató vállalat regionális marketing igazgatója.

Ha a vágyak szempontjából nézzük, akkor Gucci márkát szeretne birtokolni a legtöbb magyar válaszadó. Ugyanis amennyiben a pénz nem számítana, minden harmadik honfitársunk Gucci márkájú terméket vásárolna. A magyarok követik a globális trendet, mivel ha nem kellene tekintettel lenni az árakra, világszerte is Guccit választanának legtöbben.

Eltérünk a nemzetközi trendtől

Ha a magyar internetezők szabadon választhatnának, akkor a Gucci után a Diesel és Christian Dior márkát részesítenék előnyben. Itt már eltérünk a nemzetközi trendtől: globálisan ugyanis Chanel, Calvin Klein és Louis Vuitton következik, áll a társaság közleményében.

A luxusmárkák vásárlásának egyik oka a magas minőség. Rögtön felmerül az ár kérdése is, de a luxusmárkákat túl drágának a magyar megkérdezettek kisebb hányada (44 százaléka) tartja, mint tizennyolc európai ország (67 százalékos) átlaga.

Másik csábító erő a divatos design imázsa, ami tükrözi fogyasztójának az  életstílusát. Ugyanakkor azzal az állítással, hogy “a luxusmárka használója számára lehetővé teszi, hogy megmutassa társadalmi státuszát”, a magyarok 49 százaléka ért egyet, szemben az 57 százalékos európai átlaggal. 

A luxusmárkák már nemcsak ruházati, illatszer, ékszer, vagy ehhez hasonló kategóriákban képviseltetik magukat, hanem technológiai területekre is betörtek: A Nielsen felmérése szerint világszerte az internethasználók egyharmada szívesen venne olyan mobil telefont vagy laptopot, amely valamelyik luxusmárka nevét viselné – de említhetnénk akár a luxus márkájú plazma tévé-készülékeket és konyhai eszközöket is. Magyarországon leginkább plazma tévét és mobil telefont lehetne eladni luxusmárka nevével.

“A jelek szerint az otthon vagy az iroda minden sarka jelentős potenciált képvisel a luxusmárkák számára” – állapítja meg Boda Krisztián.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!