A lapos képernyős tévékészülékek magas fejlesztési költségei, valamint a kereslet csökkenése egyaránt a profit rovására mehet, amelyet várhatóan az év végi piaci hajrá sem fog tudni behozni, figyelmeztet a Sony.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A tévékészülékek, DVD-írók és audioeszközök egyre kevesebb nyereséget termelnek, amit éppen hogy csak kiegyenlít a mobil eszközökből származó, szolidan növekvő profit. A tendencia már a tavalyi év végén is tapasztalható volt, amikor az elektronikai üzletág egészének működésből származó nyeresége 46 százalékkal 49,5 milliárd jenre (368 millió euró) esett vissza. Ez az üzletág a Sony teljes forgalmából körülbelül kétharmaddal részesül.
A Sony arra számít, hogy hosszú távon megtérül a fejlesztésre fordított összeg, és egyre növekszik majd a kereslet a lapos képernyős televíziók iránt. Az aktuális pénzügyi év végéig, tehát jövő év márciusáig egymillió készülék értékesítését tervezik, később azonban a kereslet ugrásszerű növekedésével számolnak, ami akár évi ötmillió képernyő előállítását jelentheti.
(Menedzsment Fórum)
Gyenge karácsonyi szezonra számít a Sony
A hagyományosan erős karácsonyi szezonban sem biztos, hogy behozza profitlemaradását a Sony, így az idei év eredményei elmaradhatnak a korábbi évekétől.