Ahogy arról múlt héten is beszámoltunk, az RTL Klub legújabb sajátgyártású sorozata, A mi kis falunk a kritikák ellenére nagyon bekezdett, és a csatorna saját bevallása szerint minden várakozást felülmúló nézettséggel indult. A kereskedelmi célcsoportban 33,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a teljes lakosságot nézve 30,3 százalékot.
A mögöttünk hagyott 6. héten azonban látványosan apadt az érdeklődés a sorozat iránt, hiszen a 33,8 százalékos közönségarány a 18-49 évesek körében 25,1 százalékra csökkent. Ezzel 345 ezer nézőt ültettek Pajkaszeg lakói a tévé elé. Igaz, ez is elég volt ahhoz, hogy megőrizze a vezető helyét és megtartsa a hét legnézettebb műsora címet magának. A teljes nézettség körében azonban már nem tudott élen maradni a sorozat, hiszen az első 5 helyet az RTL Klub híradói foglalják el, így Pajkaszegnek meg kellett elégednie a 7. hellyel, ami 25,2 százalékos közönségarányt jelent.
A nézettségi lista élén az új fikciós sorozat mögött az RTL egészen a 20. helyig egyeduralkodó a mezőnyben, zömében a Barátok Közt, a Dr. Csont és az Éjjel-nappal Budapest műsoroknak köszönhetően. A TV2 Az 50 milliós játszma keddi adásával tudta a csatorna számára a legjobb, 20. helyet elcsípni. A vetélkedő 16,2 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban. A teljes lakosság körében azonban a csatorna hírműsorai a 14-17. legnézettebb műsorok voltak, a vetélkedő egyik adása pedig itt csak a 23. helyre tudta feltornászni magát.
A 6. héten egyetlen kábelcsatornának sikerült csak bekerülnie a top 50-es listába: a Film+ a Nagyfiúk című amerikai vígjátékkal zsebelte be az összesítés 47. helyét. Az Adam Sandler nevével fémjelzett vígjáték 11,1 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban. A vígjáték második részével próbálta felvenni a versenyt a TV2 Pajkaszeg lakóival, ám az elért 12,5 százalékos közönségarány egyértelműen azt mutatja, ez is kevés volt az új sorozattal szemben. Pedig az a csatorna számára az egyik legjobb estének bizonyult az elmúlt héten.
Az Eurovíziós Dalverseny hazai válogatójaként is funkcionáló műsor, A Dal a köztévé számára ezúttal nem hozott nagy számokat. Az egy héttel korábbi, 10 százalékot közelítő közönségarány 5-6 százalék körülire apadt.
Összefoglalva a 6. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 éves korcsoportban az RTL Klub stagnált (16,8 százlaékos közönségarány), javított viszont a TV2 (10,9 százalék). A két RTL-es kábelcsatorna egyaránt növekedni tudott, viszont a Film+ (5,2 százalék) egy hajszállal megelőzte a Coolt (5 százalék). Minimálisan sikerült javítania a Viasat3-nak is (3 százalék), ellenben a Duna TV (2,2 százalék) átlagosan veszített közönségéből a múlt héten.
mfor.hu