"Jelenleg inkább a rövidtávú szemlélet jellemző a piacra. Az Európai Uniós csatlakozás és a növekvő versenyhelyzet ugyanakkor várhatóan nagyobb fokú stratégiai gondolkodást és egyfajta szemléletváltást igényel majd a HR vezetőktől." - adott hangot jövőbe vetett bizakodásának a Hewitt Inside marketingigazgatója.
A kutatás módszertanáról:
A Hewitt Inside 2003 júniusában adott megbízást a Gfk Hungária Piackutató Intézet számára egy átfogó kérdőíves kutatásra. A felmérés során 201 nagyvállalat HR vezetőit telefonon keresték meg a Gfk kérdezői, akik maguk is végeztek, vagy jelenleg is folytatnak HR tanulmányokat. A felmérésben résztvevő cégek elsősorban a szolgáltatások, az élelmiszeripar, az IT, illetve a kereskedelem terültén tevékenykednek. 82 százalékuk 200 főnél többet foglalkoztató vállalat, s 73 százaléknak 1 milliárd forint feletti volt a 2002. évi árbevétele, ami azért lényeges, mert jellemzően ekkora vállalatok rendelkeznek külön HR osztállyal.
HR vezetők a szakma jövőjéről: bizonytalan állapot
Gátat szabhat-e a HR szakma fejlődésének a vállalatok bizonytalansága? Motiválhatóak a vállalatok a HR tanácsadó cégek újszerű szolgáltatásainak kipróbálására, és a hosszabbtávú megbízásokra? Ez a két fő kérdés merült föl a Hewitt és a GfK közös felmérésének összegzésekor.