A TV2 Csoport háza táján változékony volt az elmúlt időszak, hiszen voltak sikerek, de a zászlóshajónak számító csatorna nem tudott érdemben javítani. A múlt héten jelentették be, hogy a csoport júliusban útjára induló, nagyszabású portfólió-fejlesztésének újabb lépéseként október 30-án bemutatkozik a Humor+, a humorcsatorna. Ezzel négy hónap alatt kilencedik csatornáját indítja el a TV2 Csoport. Noha a vállalat egyik vezetője úgy nyilatkoztak, hogy ha a piaci helyzet indokolja, további kábelcsatornákkal bővülhet a portfóliójuk, egyelőre valószínűleg a konszolidáció időszaka következik. A feladat most várhatóan az lesz, hogy a terjesztés minél szélesebb körű legyen, ha pedig elérhetőek lesznek a csatornák, akkor a nézőket érdeklő tartalmakat kínáljanak.
Hogy ez a gyakorlatban hogyan fog működni azt majd meglátjuk, mindenesetre a csoport legerősebb tagjának, a TV2-nek az ősz során nem sikerült növekedési pályára állni. A húzóműsornak szánt Star Academy kálváriájáról többször írtunk, így ettől most eltekintenénk, a lényeg, hogy a csatorna néhány nagyobb szabású showműsorral, mint a Sztárban sztár, vagy a Nagy Duett tudott az utóbbi időben komolyabb nézettséget el. Az idén ősszel ismét útjára indított Ezek megőrülteknek voltak jobb adásai, de mivel a zátonyra futott tehetségkutató-valóságshow öszvér szomszédjaként futott egy ideig, ez a celebes vetélkedőnek is rontotta a nézettségét. Az sem segített persze, hogy a szebb napjaiban rendre milliós nézettséget produkáló hírműsor, a Tények számai is időről-időre olvadnak, a mögöttünk hagyott héten a legnézettebb adása 733 ezer nézőt hozott.
Ezzel szemben az RTL Klub hírműsorai sokkal stabilabban teljesítenek. Ráadásul, mivel fél órával rövidebb a Híradó, mint a Tények, így a nézők itt előbb kapnak szórakoztató tartalmat. A 7 órától "megnyert" nézőket aztán a jól bevált műsoraival a következő órákban az RTL Klub rendre a csatornán tudja tartani. A csatorna jól is építkezik, hiszen a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest pároshoz folyamatosan tudnak olyan műsorokat gyártani, amelyek az állandó tartalmakhoz hasonlóan magas közönségaránnyal futnak. Idén ősszel ilyen volt korábban a Nyerő páros, most pedig a Konyhafőnök.
Látványos lesz, ha megvalósul a budapesti olimpia
A hét legnézettebb műsora címért való versengés ismét érdekes végeredményt szült. A kereskedelmi célcsoportban az RTL és az X-Faktor söpörte be a hét legjobbja címet. A teljes lakosságot tekintve viszont újra a Sztárban sztár hozta a legmagasabb közönségarányt és nézőszámot is.
Zárásként egy-két mondat erejéig ismét elkalandozunk az M4-re, amely újra a magyar csapat meccsével került rivaldafénybe. A viszonylag jó színvonalú, de rossz eredménnyel végződő magyar-svájci után a válogatott új receptet alkalmazott, hiszen gyengébben teljesítettek, mégis győztek a lettek ellen. Valószínűleg a néhány nappal korábbi végeredmény miatt a legutóbbi selejtező mérkőzés nézőszáma elmaradt a Svájc elleni találkozón mérttől. Így is több mint 700 ezren látták az M4 Sport csatornán a Lettország-Magyarország labdarúgó világbajnoki selejtezőmérkőzést hétfő este. Ez, ahogy a múlt héten írtuk, jócskán elmarad az EB-meccsek számaitól, más kérdés, hogy máskor a teljes köztévés portfólió nem ér el ennyi nézőt, mint az M4 Sport.
A 41. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 19,9 százalékos volt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 10,8 százaléka nézte. A harmadik helyre ismét a Cool (5% SHR) került, majd a F+ (4,6% SHR) következett. Ezúttal visszacsúszott a Viasat3 (2,7% SHR), a Duna TV (2,2% SHR) viszont javított.
mfor.hu