2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A remények szerint két héten belül újraindulhat a 4-es metró két fúrópajzsa, ennyi idő kell ahhoz, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) megadja az engedélyt. Utasokat várhatóan 2011 végétől szállít majd az új metró - közölte Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója a szerdán tartott metróbejáráson.

Az igazgató elmondta, hogy a fúrópajzsok már két hónapja állnak, mivel a kivitelező Bamco konzorcium nem rendelkezett a megfelelő engedélyekkel a munkálatok elvégzéséhez. A Bamco és a DBR között, a konzorcium többlet-követelései miatt kirobbant botrány hamarosan megoldódik - közölte Klados Gusztáv. Ezzel kapcsolatban annyit mondott: szeretnék elkerülni, hogy választott bíróság döntsön az ügyben, inkább megegyeznének a konzorciummal.

A francia, német, osztrák és magyar tagokból álló Bamco konzorcium az elmúlt másfél évben mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, 37 milliárd forintot kérve. A DBR viszont ennek csak a töredékét találta jogosnak.

Miután megkapják az engedélyt, a pajzsok elindulnak a Gellért téri állomásig, de ott újra leállnak, arra az időre, amíg az állomás belső falazatát meg nem építik, ugyanis így szeretnék elkerülni, hogy a Műszaki Egyetem CH épülete tovább süllyedjen.

A nemrégiben kinevezett igazgató szerint eltúlozzák a Duna alatti fúrás veszélyességét. Mint mondta, a fúrópajzsokat úgy alakították ki, hogy a víz nem tud betörni a gépekbe. Ettől függetlenül készenlétben tartják a fagyasztógépet és ha szükség lesz rá, akkor használják is majd: a gép segítségével folyékony nitrogént fecskendeznek a földbe, ami azonnal megfagyassza azt, így könnyítve meg a földmunkákat.

A metró a többi helyszínen normális ütemben épül - mondta Klados Gusztáv, aki megjegyezte, hogy az igazi gondok nem az megépítéssel, hanem a rendszer üzembe helyezésével lehetnek. Ezzel kapcsolatban annyit közölt, hogy majdnem egy évig is elhúzódhat, mire megfelelően letesztelik a vezető nélküli metrókat, az elektronikai- és számítástechnikai rendszert. Az igazgató szerint az 517 milliárd forintos költségvetésű 4-es metró 2011 végére átadható lesz.

Klados Gusztáv kinevezését október végén hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés. A 61 éves szakember pályafutása a 60-as években kezdődött, amikor a 3-as metró építkezésén segédkezett.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!