3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A múlt héten ismét sportesemények miatt tudott átlagon felüli nézettséget felmutatni a köztévé: a kereskedelmileg fontos célcsoportban a Forma-1 magyarországi futama ültette a fotelbe a legtöbb nézőt, emellett az időmérő edzés is bekerült a 15 legnézettebb műsor közé. Az autóverseny mellett eddig az olimpiára sem lehet panasz, hiszen a pénteki megnyitó az ötödik legnézettebb műsor lett a múlt héten.

Csak a múlt hét végén kezdődött meg a nyári olimpia Londonban, így annak nézettsége egyelőre elmarad az egy hónappal korábbi labdarúgó Európa-bajnokságtól, de most az öthetes nyári szünet előtt még volt Forma-1, ami kisegítette a köztévét. A kereskedelmileg fontos 18-49 év közötti korcsoportban a vasárnap kora délutáni hungaroringi futam vitte a pálmát majdnem 520 ezer nézővel (teljes lakosság körében 1,1 millió emberrel), az éppen tévézők 43,9 százaléka (teljes lakosság körében 38,2 százalékl) láthatta, ahogy Lewis Hamilton megnyeri a nagydíjat. Ezzel sokat vert a második és harmadik legnézettebb műsorra, a sokadszor ismételt Kincs ami nincs 400 ezer alatti nézőszámmal és 24,4 százalékos közönségaránnyal lett a második, míg a Mentalista aktuális epizódja az éppen tévézők 22,8 százalékát kötötte le kedd este az RTL Klubon. A reklámozók számára fontos csoportban a TV2 mindössze két esti híradójával tudott bekerülni az első tízbe, a keddi és a szerdai Tények volt a csatorna két legnézettebb műsora. A teljes lakosság körében a TV2 esti hírösszefoglalója azonban tarolt, hiszen a lista első négy helyén a Tények valamelyik adása áll; a legtöbben szerda este kapcsoltak a TV2-re, amikor 1,26 millió ember, az éppen tévézők 37,2 százaléka követte a csatorna hírműsorát.

Főműsoridőben a kereskedelmileg fontos célcsoport esetében a múlt héten is az RTL Klub volt a legnézettebb csatorna 20,2 százalékos átlagos közönségaránnyal. A TV2 eközben kissé távolodott a vezetőtől, hiszen most csak 16 százalékos arányt sikerült elérnie, míg az MTV-nek a hét utolsó napjai 9,8 százalékos átlagos közönségarányra voltak elegendők. A kisebb csatornák közül a Cool 6 százalékos közönségarányt ért el, a Viasat3 4,7 százalékot hozott, míg a Film+ 4,1 százalékos átlagos aránnyal teljesítette a múlt hetet.

Hétfőn még egészen jól tartotta magát a TV2, hiszen fej-fej mellett haladt a két nagy kereskedelmi csatorna nézettsége, a Tények és az Ezek megőrültek mellett csak részsikert tudott elérni az Egyik kopó, másik eb című amerikai film, utána viszont a CSI már az RTL javára döntötte el a párharcot. Kedden a Tények végéig maradtak a TV2-n a nézők, utána a Castle, a Mentalista és a Grace klinika vonzóbb választás volt az RTL Klubon. Hasonló volt a helyzet szerdán is: miután vége lett az esti híradónak, a nézők többsége átkapcsolt a Kincs ami nincsre, így a TV2 csak szenvedett. Egyébként ezen az estén volt a legnagyobb az RTL Klub fölénye.

Csütörtökön az Én és a hercegem című romantikus film hozta az estét az RTL-nek, péntek este viszont már az MTV is beszállt a versenybe, hiszen este fél 10-től az olimpia megnyitója volt a legnézettebb műsor. Szombaton a délutáni versenyszámok jöttek be a köztévének, este viszont az RTL Klub a Taxi című amerikai film második részével elhappolta a nézők nagy részét. Vasárnap este viszont már csak a Cobra 11 és a gagyi mami című film tudott versenyre kelni a magyar olimpikonokkal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!