3p

Új marketingstratégiával kívánja megnyerni a vásárlókat a Nokia. A finn óriáscég terveit Greig Williams, a magyar leányvállalat új ügyvezető igazgatója ismertette egy keddi sajtóeseményen, amelyen elhangzott: a gyártók azon egymilliárd emberért harcolnak, akiknek ma még nincs mobiljuk, 2 év múlva viszont már lesz. Mfor.hu tudósítás.

Greig Williams

Új termékkategóriák köré csoportosítja mobiltelefonjait a Nokia, és ezentúl ennek szellemében szólítja meg ügyfeleit. Greig Williams szerint a stratégia újragondolását egy fogyasztói felmérés előzte meg, amelyben 16 ország 42 ezer állampolgárának kérték ki a véleményét. "Ahhoz, hogy pontosan ismerjük az igényeket, szükségünk volt egy reprezentatív kutatásra" - magyarázta Greig Williams. - "Ma már havonta jönnek ki új mobiltelefonok, ezért szeretnénk megkönnyíteni a fogyasztóknak a választást."

Új termékkategóriák

A Nokia végül négy kategóriát állított fel telefonjainak, amelyek különböző vásárlói csoportokat céloznak meg a fiataloktól kezdve az idősebb generáción át az üzletemberekig. A Live kategória (például 8800-as) modelljei főként az aktív, sportos életmódot kedvelőkre fókuszálnak. A hangsúly itt a készülékek egyszerű használhatóságán és a fiatalok számára kialakított formavilágon van. A Connect kategória (például a 6131-esek) gazdagabb funkciókkal ellátott készülékei a felnőtteknek, idősebbeknek szólnak, míg az Achieve termékeit kifejezetten üzletembereknek szánják. A negyedik, Explorer kategóriát a Nokia Nseries telefonok fémjelzik, amelyek a legkorszerűbb technikai újításokat is magukban hordozzák.

2008: 3 milliárd mobilos

Az újragondolt marketingstratégia időzítése egyébként korántsem véletlen. Jelenleg 2,2 milliárd ember használ mobiltelefont a világon, 2008-ra pedig ez a szám már átlépheti a 3 milliárdot. A gyártók versenyfutása most utóbbi egymilliárd fogyasztó-jelöltért folyik, erősítette meg Robert Andersson.

A társaság ügyfélpiaci műveletekért felelős alelnöke szerint stratégiájuk szerves része, hogy a fenti egymilliárd embert bekapcsolják a hálózatba, kihasználják a digitális rendszerek és az internet konvergenciáját, mobillá tegyék a vállalatokat, és - az új üzleti modellek megvalósításán keresztül - tovább bővítsék szolgáltatói üzletfeleik tevékenységét. A Nokia egyébként nem áll rosszul a versenyben, miután világszerte 800 millió ember használja a vállalat termékeit.

3G: 10 százalék már siker

A keddi rendezvényen Greig Williams új mobilokat is bemutatott, köztük egy, a cég legolcsóbb 3G telefonjának kikiáltott modellt is: "Ezzel a készülékkel jelentősen ki kívánjuk bővíteni a 3G-s termékek felhasználói körét" - mondta az ügyvezető igazgató. 3G szolgáltatásokat jelenleg világszerte több mint száz cég kínál. Bár az komoly előnyökkel is bír (gyorsabb böngészés, streaming letöltés, e-mail, zeneletöltések, többszereplős játékok), Európában még nem történt áttörés felhasználóinak számát tekintve.

"A számokat figyelembe véve könnyen elképzelhető, hogy a 3G-s telefonokból nem lesz tömegpiac" - vélekedett kérdésünkre Greig Williams. - "Ha az európai felhasználók 10 százalékát sikerül megnyernünk, az már komoly siker."

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!