Harmincadik születésnapját ünnepli a rejtett meglepetéssel kombinált édesség, a Kinder-tojás. A cég játékfigurákat tervező csapata az ünnep alkalmából új játéksorozatot is tervezett.
A 70-es évek elején a Ferrero cég Kinder részlegének vezetői egy apró termék kifejlesztésén dolgoztak, ami három olyan dolgot testesít meg egyszerre, melyek nagyon közel állnak a gyerekekhez. Az új terméket Kinder Sorpresa (Meglepetés) néven 1974-ben vezettek be az olasz piacra. A belsejében kis műanyagkapszulában apró játékot rejtő csokitojás rövid idő alatt meghódította a világot. A tervezők szándékának megfelelően egyesíti magában a meglepetés, a felfedezés örömét és izgalmát, a játékot és a Kinder csokoládét.
A kezdet kezdetén külső cégek, köztük nagy neves játék és modellgyártók, kifejezetten erre a célra készült játékai kerültek a tojásokba. Napjainkban egy kizárólag ezzel foglalkozó, 10-12 fős csapat gyakran több évig tartó előkészítő munkája előzi meg a figurák megjelenését. Ők azok, akik kitalálják, megtervezik, legyártatják és tesztelik az apró meglepetéseket. A harmincadik születésnap alkalmából Kém Vakond figurákat terveztek a gyerekek számára.
Annak idején a hetvenes évek tervezői aligha láthatták előre, hogy az általuk meghatározott elvárásokon felül a Kinder Meglepetés más szempontból is hatást gyakorol majd a vásárlókra. Az apró játékok iránti öröm nem ér véget az összerakásnál, fogyasztók milliói gyűjtik, rendezgetik, cserélgetik őket világszerte, írja az Octogon építészeti szaklap online kiadása.
(Menedzsment Fórum)
Harminc éves a Kinder meglepetéstojás
Harmincadik születésnapját ünnepli a rejtett meglepetéssel kombinált édesség, a Kinder-tojás. A cég játékfigurákat tervező csapata az ünnep alkalmából új játéksorozatot is tervezett.