
Január 22-én 81 pontot szórt Kobe Bryant, amelynél csak a legendák legendája, a 100 pontot elért Wilt Chamberlin tudott egy mérkőzésen több pontot elérni. Az elképesztő teljesítmény megtörte a jeget, legalábbis ami a hirdetéseket illeti, a szponzorok elérkezettnek látták az időt a sztár reaktiválásához.
Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt, 2003-ban a sportolót szexuális zaklatással vádolták meg. A végül felmentéssel záruló eset kirobbanásakor a szponzorok, amelyek korábban késhegyre menő csatát vívtak Kobe Bryant aláírásáért, pillanatok alatt elfordultak a játékostól. Előbb az olasz Ferrero, amely a Nutellát hirdette a kosarassal vélte úgy, hogy a jövőben Bryant csak rontaná a cég imázsát, majd hasonló döntésre jutott a McDonalds és a Sprite üdítő révén érdekelt Coca-Cola is.
A Bryant ügy legnagyobb vesztese - a sportoló mellett - a Nike volt, amely 2003 nyarán kötött 45 millió dolláros 5 éves szerződést a játékossal. Igaz a sportszergyár sem használta sokáig a Lakers emberét hirdetéseiben, inkább "jegelte" a vele készült reklámfilmet. A botrány megkopott emléke és Kobe csillogása mindenesetre most a Nike kissé konzervatív stratégiájának változását hozta.

Február 11-én elindul a sztár nevével fémjelzett - és viszonylag magasan pozícionált, 130 dollárba kerülő - Zoom Kobe cipő kampánya, amelyben természetesen Bryant is szerepet kap.
Néhány szakértő szerint ugyan bizonyos konzervatív (fehér) körökben valószínűleg nem ez lesz a legnépszerűbb termék, optimizmusra adhat okot, hogy a Lakers kosarasának a meze volt az ötödik legjobban értékesített termék az NBA internetes üzletében. A vízválasztónak számító reklámkampány mindenesetre megmutatja, hogy milyen Kobe kapcsán az amerikaiak memóriája. Amennyiben a termék hozza a várt sikert, valószínűsíthető, hogy rövid időn belül néhány új szponzor is feltűnik a színen.