A vállalatóriás, amely 1996-ban érkezett a kínai piacra, s 378 áruházat működtet a szárazföldi Kínában. Jelenleg körülbelül százezer embert foglalkoztat, s az új tervek megvalósulás esetén további 18 ezernek teremt munkahelyet.
Mike Duke, a cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a jövőben is a nagyméretű hipermarketek és a tagsághoz kötött rendszerben működtetett üzletek építésére törekszenek. Ezzel egy időben több elosztó központot hoznak majd létre, hogy hatékonyabbá tegyék a hálózatukat.
Duke továbbra is nagy lehetőséget lát az olyan típusú áruházakban, amelyekben a vásárlók - elsősorban a bővülő középosztályhoz tartozók - pénzt és időt megtakarítva egy időben beszerezhetik a számukra szükséges cikkeket. Úgy vélte, Kínában, lakosságához képest, az effajta hipermarketek száma arányaiban még mindig alatta marad más országokénak.
A Wal-Mart most a kevésbé fejlett térségek felé tekint, ahol számára egyre bővülő tartalékot jelent a potenciális vásárlók körének szaporodása. A cég minden egyes helyszínen igyekszik az adott fogyasztói réteg különleges igényeit is kielégíteni.
Duke felkereste a cég kínai központját Sencsenben (Shenzhen), majd a fővárosban áruházakat látogatott meg, pénteken pedig Sanghajban szerződést ír alá, amivel többségi részesedést szerez a Csihaotien (Yihaodian) nevű elektronikus kereskedelemmel foglalkozó webáruházban. Az online értékesítés piacán tavaly a cég 2,7 milliárd jüanos (93,8 milliárd forint) forgalmat bonyolított le.
MTI