Magyarországon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy, ami évek óta szinte állandó mennyiségnek tekinthető, azaz Magyarországon a pezsgőfogyasztás stagnál - mondta az MTI-nek Vass Gábor a Törley Pincészet marketing vezetője.
A magyar pezsgőpiacon jelen vannak az olcsóbb és a drágább termékek is. Az olcsóbb pezsgők - palackonként 200-400 forint - részaránya mintegy 23 százalékos, a többi a 400-600 forintos pezsgőkategóriába tartozik, amit a szakemberek már a drágábbak közé sorolnak. Ez utóbbiakat vásárolja a nagy többség - mondta Vass Gábor. A pezsgővásárlás mintegy fele Magyarországon az év utolsó két hónapjára esik - tette hozzá. A Henkel und Söhnlein cégcsoport - ahová a Törley Pincészet is tartozik - a magyar pezsgőpiacon egyértelműen piacvezető több mint 60 százalékos részesedésével. A társasághoz két ismert pezsgőcsalád tartozik a BB és a Törley. Az idén a cégcsoportnál mintegy 12 milliárd forintos nettó árbevétellel számolnak. A cégcsoport árbevételének 75 százaléka belföldön, a fennmaradó hányad pedig külföldön realizálódik. A pezsgő a cégcsoport nettó árbevételének 52 százalékát adja. A múlt évben a Henkel und Söhnlein cégcsoport 11,6 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, jövőre pedig több mint 12 milliárd forintos árbevétellel kalkulálnak.
Három üveg pezsgőt fogyasztunk átlagosan
Magyarországon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy, ami évek óta szinte állandó mennyiségnek tekinthető.