2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai Wal-Mart, a világ legnagyobb kiskereskedelmi óriáscége több mint háromszor akkora, mint a sorban utána következő riválisa - derül ki egy friss felmérésből. A társaság forgalma 287 milliárd dollár volt 2004-2005-ben, ami több, mint a második, harmadik és negyedik helyezetté összesen.

A Wal-Mart után a Deloitte elemző cég tanulmányában a Carrefour és a Home Depot foglalja el a képzeletbeli dobogó fennmaradó két helyét, őket pedig a Metro és a Tesco követi. Az amerikai Kroger, Costco és Target, a holland Ahold és a német Aldi fért még bele a top10-be. A szakértők szerint a jövőbeni sorrendet az Indiában és Kínában aratott sikerek dönthetik el - írja a BBC News.

Létfontosságú a külföldi terjeszkedés

A brit Tesco, a francia Carrefour és a német Metro agresszívan terjeszkedik Kínában, és a Wal-Mart is több százezres bővítést tervez az országban. Noha a piacvezető cég uralja az USA piacát, riválisai néhány fontos fejlődő piacon előnnyel indulnak. Elemzők szerint a kiskereskedelmi láncok esetében a siker kulcsa, hogy egy adott vállalat ne csak a hazájában, hanem külföldön is terjeszkedjen. Ennek megfelelően a brit, a német és a francia hálózat is úgy érezheti, hogy egyenrangú vetélytársa a Wal-Martnak.

Egy amerikai cég fejlődött a leggyorsabban

Egy különálló Deloitte-tanulmányból kiderül, hogy a világ leggyorsabban növekvő kiskereskedőlánca az egyesült államokbeli Roundys volt 1999 és 2004 között, amely 57 százalékos átlagnövekedést produkált évente. A népszerű internetes áruház, az Amazon 33 százalékkal nőtt ugyanezen időszak alatt, ezzel a hatodik leggyorsabban fejlődő kereskedő volt, s épphogy megelőzte a brit Morrisonst, amely nagy forgalomnövekedést könyvelhetett el a Safeway megvásárlása miatt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!