Létfontosságú a külföldi terjeszkedés
A brit Tesco, a francia Carrefour és a német Metro agresszívan terjeszkedik Kínában, és a Wal-Mart is több százezres bővítést tervez az országban. Noha a piacvezető cég uralja az USA piacát, riválisai néhány fontos fejlődő piacon előnnyel indulnak. Elemzők szerint a kiskereskedelmi láncok esetében a siker kulcsa, hogy egy adott vállalat ne csak a hazájában, hanem külföldön is terjeszkedjen. Ennek megfelelően a brit, a német és a francia hálózat is úgy érezheti, hogy egyenrangú vetélytársa a Wal-Martnak.
Egy amerikai cég fejlődött a leggyorsabban
Egy különálló Deloitte-tanulmányból kiderül, hogy a világ leggyorsabban növekvő kiskereskedőlánca az egyesült államokbeli Roundys volt 1999 és 2004 között, amely 57 százalékos átlagnövekedést produkált évente. A népszerű internetes áruház, az Amazon 33 százalékkal nőtt ugyanezen időszak alatt, ezzel a hatodik leggyorsabban fejlődő kereskedő volt, s épphogy megelőzte a brit Morrisonst, amely nagy forgalomnövekedést könyvelhetett el a Safeway megvásárlása miatt.