A Bloomsbury szerint az vezetett a döntéshez, hogy az áruházlánc nem fizette ki a megrendelt könyveket. Az Asda azonban azt állítja, a kiadó zokon vette, hogy a társaság kritizálta a könyv 17,99 fontos árát.
A szupermarket hálózat biztosította az angliai vásárlókat, hogy kellő példányszámmal indítják az értékesítést szombaton, noha a Bloomsbury szerint még meg kellene egyezniük, írja a BBC News.
Ed Watson, az Asda szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy a lánc - amelynek az amerikai Wal-Mart a tulajdonosa - nem volt elég óvatos az ügylettel kapcsolatban, és szerinte a kiadó árpolitikájának kritizálása miatt hiúsult meg az üzlet.
Minna Fry, a Bloomsbury marketingigazgatója elárulta, hogy a megrendelést számlázási okok miatt törölték, de beismerte, hogy valóban zavarták őket az Asda megjegyzései. Közölte, hogy a szupermarket lánc egy nagyon agresszív sajtóközleményt küldött arról, hogy a Bloomsbury kirabolja a gyerekeket.
"Úgy gondolom, 18 font nagyon jó ár 608 oldalért" - tette hozzá Fry. A vezető arról ugyanakkor "megfeledkezett", hogy annak idején a sorozat első kötetéért ennél lényegesen kevesebbet, 11,99 fontot kértek az olvasóktól.