A legnagyobbnak számító televíziós reklámpiac az átlag alatti növekedést ért el, a TNS szerint 5,4 százalékkal költöttek több pénzt a hirdetők. Kétszámjegyű növekedést ért el ugyanakkor az internetes reklámpiac (15,7 százalék), a kábel-tv (15,6), a helyi nyomtatott lappiac (13,4), a spanyol nyelvű adók (12,8). Egyes szegmensek jóval gyengébb teljesítményt nyújtott ezeknél, így a hálózati televíziók (1,8 százalékos növekedés), helyi rádiók (2,4), hétvégi lapok (5,3), helyi magazinok (4,6).
Ami a tengerentúli tophirdetőket illeti az FMCG és az autóipar képviselő költenek a legtöbbet. Az elsőszámú hirdető a Procter & Gamble, amely közel negyedével növelte reklámbüdzséjét. Jelentősen növelte költését a DaimlerChrysler (13,2 százalékkal), a Walt Disney Co. (17,8), és a Johnson & Johnson (12). Ezzel szemben két nagy autógyár a General Motors és a Ford némileg megvágta (0,3 és 1 százalékkal) marketing költségeit.
Kapcsolódó anyagok
Az olimpia lendületet adhat a reklámpiacnak
Fellendülőben a német reklámpiac
A televíziós piacra tör az internet
Hat százalékos növekedés a reklámpiacon
2003-ban 6 százalékkal nőtt az amerikai reklámpiac, amely így 128,3 milliárd dollár lett - közölte a TNS Media Intelligence/CMR. A piackutatók szerint a 20 legfontosabb média többségében bővülést tapasztaltak.