2p

2003-ban 6 százalékkal nőtt az amerikai reklámpiac, amely így 128,3 milliárd dollár lett - közölte a TNS Media Intelligence/CMR. A piackutatók szerint a 20 legfontosabb média többségében bővülést tapasztaltak.

A legnagyobbnak számító televíziós reklámpiac az átlag alatti növekedést ért el, a TNS szerint 5,4 százalékkal költöttek több pénzt a hirdetők. Kétszámjegyű növekedést ért el ugyanakkor az internetes reklámpiac (15,7 százalék), a kábel-tv (15,6), a helyi nyomtatott lappiac (13,4), a spanyol nyelvű adók (12,8). Egyes szegmensek jóval gyengébb teljesítményt nyújtott ezeknél, így a hálózati televíziók (1,8 százalékos növekedés), helyi rádiók (2,4), hétvégi lapok (5,3), helyi magazinok (4,6).

Ami a tengerentúli tophirdetőket illeti az FMCG és az autóipar képviselő költenek a legtöbbet. Az elsőszámú hirdető a Procter & Gamble, amely közel negyedével növelte reklámbüdzséjét. Jelentősen növelte költését a DaimlerChrysler (13,2 százalékkal), a Walt Disney Co. (17,8), és a Johnson & Johnson (12). Ezzel szemben két nagy autógyár a General Motors és a Ford némileg megvágta (0,3 és 1 százalékkal) marketing költségeit.

Kapcsolódó anyagok
Az olimpia lendületet adhat a reklámpiacnak
Fellendülőben a német reklámpiac
A televíziós piacra tör az internet

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!


AJÁNLOTT VIDEÓK