A hazai piacon elsőként a TV2 nyújt releváns információt hirdetőinek a termékelhelyezés hatékonyságára vonatkozóan. Az Ipsos által kifejlesztett, nemzetközileg is új módszer otthoni környezetben képes mérni a hirdetés-hatékonyságot a tényleges műsornézők körében. A kutatás egyértelműen megállapítja: a TV2 műsorában elhelyezett termékek esetében, a támogatott visszaidézések akár 60 százalékot is elérhetnek. A műsorban ily módon megjelenő márkák, mint például a HOT! Magazin, a Blikk újság, a Hell energiaital, illetve a Lancia Ypsilon 50-60 százalékos visszaidézési arányt értek el.
A kiemelkedő eredményt általában a szituációba ágyazott, aktív termékelhelyezések hozták, melyek legalább kétszer olyan emlékezetesek, mint a passzív, kellék típusúak. Mindez azt jelenti, hogy akár már az egyszeri termékmegjelenés is hatásos lehet, ha az aktívan, szituációba ágyazva jelenik meg.
Az adatokból feltételezhetjük, hogy hatékonyabb a termékelhelyezés, ha ezt követően, vagy ezzel párhuzamosan passzív módon is megjelenik a termék a műsorban több adáson keresztül.
A kutatás megállapítása szerint a nézők is pozitívan fogadják a valódi termékek szerepeltetését a műsorban. A műsorhoz illő termékelhelyezések véleményük szerint "életszagúbbá" teszik a műsort.
mfor.hu