3p

Lezajlott hazánkban az első fogyasztói CoolBrands felmérés. Míg az autó kategóriában a sokak számára elérhetetlen Porsche 911 győzött, addig bútorból IKEA a nyerő.

A CoolBrands program keretében az elmúlt hónapok során arra voltak kíváncsiak a szervezők, hogy a hazai közönség miként határozza meg az itthon is egyre elterjedtebb "cool" jelzővel jellemzett termékek főbb ismérveit. Eszerint a válaszadók elsősorban a stílusos, eredeti és különleges márkákra használják a cool megfogalmazást, de szintén jelentős arányban szerepelt a válaszok között az is, hogy akkor cool egy márka, ha a fogyasztó fedezi fel azt magának. Ami a cool termékek árát illeti, a válaszadók 61 százaléka hajlandó több pénzt áldozni egy termékre, ha azt coolnak érzi, 12 százaléka pedig jelentősen többet is fizet érte az életérzésért cserébe.

Az egyes termékekre különböző kategóriákban adhatták le voksukat a látogatók. Az eredmények többnyire megfelelnek az európai trendeknek, de a magyar közönség több kategóriában is meglepetést okozott a szervezőknek. Az egyik legnagyobb ilyen meglepetés talán, hogy amíg Európa minden országában az Apple vagy az Apple iPod lett a legcoolabb technológiai termék, úgy Magyarországon a Nokiát azonosították a cool fogalmával a szavazók.

A fogyasztói szavazás eredményét az alábbi táblázatban tekinthetik meg:

Retro élelmiszerek a topon: Pöttyös, Sport Szelet, Piros Mogyorós

Az ételek között egy igazi hungarikum végzett az élen: a Pöttyös túró rudija messze a legcoolabb a többi termék között a fogyasztók véleménye szerint. Ebben a kategóriában egyébként számos visszatérő található az elmúlt évtizedekből, a legtöbb szavazatot elért termékek között megtalálható a Sport Szelet, a Piros Mogyorós és a Boci csoki is. Ezek szerint tehát a "retro" márkák továbbra is igen kedveltek hazánkban.

Érdekes módon, amíg például az autók között az átlagemberek számára szinte elérhetetlen luxusmárkák diadalmaskodtak (Porsche 911, Ferrari, Lamborghini), addig a lakásfelszerelési termékek között az inkább tömegeket megszólító Ikea lett a legcoolabb.

A fogyasztók mellett a reklámszakemberekből álló, szakmai értékelést végző CoolBrands bizottság is megpróbálta meghatározni a "coolság" fogalmát. Megállapításuk szerint a fogyasztókban a cool márka iránti birtoklási vágy egyfajta önkifejezési eszköz, hiszen tulajdonosát különlegessé, egyedivé teszi mások és önmaga szemében. A szakmai bizottság szintén leadta szavazatát az általa coolnak tartott márkákról, ennek végeredményét a szervezők június 29-én jelentik be.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!