A DB-nek 28 ICE-ért elvileg összesen 420 millió eurót kellene fizetnie, ám ezt a cég a korábbi rossz tapasztalatok miatt határozatlan időre elhalasztotta, értesült a Süddeutsche Zeitung. A lap szerint a DB vezérigazgatója, Hartmut Mehdorn a közeljövőben személyesen is találkozik majd a Siemens fejével, Heinrich von Piererrel, hogy együtt találjanak megoldást a felmerült problémákra.
A DB felügyelő biztotságából származó információk szerint Mehdorn ilyen módon kíván nyomást gyakorolni a technológiai cég vezetésére. A vállalat a jövőben csak abban az esetben fizet, ha a Siemens garantálja, hogy a vonatok kifogástalanul fognak működni.
Két évvel ezelőtt a Siemens által gyártott dízelmozdonyok olyan gyakran hibásodtak meg, hogy a vasút végül 19-et kivont a forgalomból, sőt el is adta őket. Később hasonló problémák miatt került az ICE 3 az újságok címlapjára. Igaz, azóta ezeket a hiányosságokat már orvosolták.
A DB összesen 28 ICE T2-s modellt rendelt a Siemens vezette konzorciumtól, amelynek ezenkívül az Alstom és a Bombardier is tagja. A német technológiai óriás 256, a Bombardier 101, az Alstom pedig 63 millió euró erejéig részesedik a megbízásból. Az első hat vonatot már december 12-én üzembe helyezik, a többi 22-t viszont csak jövőre szállítják le.
Mint ismert, korábban a Combino-típusú villamosoknál felmerült, Budapestet is érintő problémák már jelentős veszteséget okoztak a vállalatnak.
Menedzsment Fórum
Hibás IC-vonatok miatt nem fizetnek a Siemensnek
A német vasút (DB) úgy döntött, hogy az Intercity Express-szel (ICE) kapcsolatos, egyre gyakoribb problémák miatt időlegesen nem fizet a gyártó Siemensnek. A cég a számlát csak akkor hajlandó kiegyenlíteni, ha a vonatok kifogástalanul működnek majd.