Ismét két olyan sportműsor is volt a héten, amelyeket nagy érdeklődés övezett a tévében, az egyik a labdarúgó válogatott meccse, míg a másik a hétvégi Form-1-es futam volt. Az autóverseny a kereskedelmi célcsoportban a második legnézettebb műsor volt, és a foci meccs is az első 25-be került. A számok már csak azért is számítanak jónak, mert a mérések a teljes műsorfolyamra érvényesek, amit le tud húzni, ha az előzetes felvezetést, vagy az utólagos elemzést kevesen nézik. Az Andorra elleni mérkőzés kapcsán pedig erős mazochizmus kellett ahhoz, hogy a csapat szánalmas játéka után még bárki kíváncsi legyen a szakértői magyarázkodásra.
A sportműsorok mellett szokás szerint az RTL Klub hétköznap esti műsorai, a Barátok közt, és az Éjjel-nappal Budapest voltak a legnézettebb műsorok között. A ranglista élén viszont ezúttal egy klasszikusnak mondható film, a Micsoda nő! végzett. A Julia Roberts és Richard Gere főszereplésével lassan 30 éve készült mozi a készülékek előtt ülők ötödét érdekelte, ami a 18-49 éves korcsoportban közel 300 ezer nézőt jelentett.
Nem szokványos, de több, az RTL Klubon vetített amerikai mozifilm is a toplista élmezőnyében végzett a kereskedelmi célcsoportban. A Faterok motoron a negyedik (15,3% SHR), a Merida a bátor a hetedik (18,0% SHR), míg az Álmomban már láttalak című amerikai romantikus vígjáték a lista kilencedik helyén végzett 17,0 százalékos közönségarányával, a 18-49 éves korosztály körében.
A TV2 ugyanakkor látványosan visszacsúszott, miután a múlt héten két igen népszerű műsoruk is „kifutott”. Véget ért ugyanis a Nagy Duett, ami bár az előző két évadnál gyengébb számokat hozott, de így is messze a magyar mezőny felett teljesített. Hasonló okból került le a tévéképernyőkről az Ördög Nóra vezette Vigyázat, gyerekkel vagyok! című műsor. A hétköznapi sávban két vetélkedő, a Bumm! és az Ezek megőrültek kerültek a TV2-nél. Az előbbi nagyjából a csatorna átlagát tudta hozni, míg a celebekkel készült műsor már felfele húzta a TV2 számait.
A legnézettebb műsorok top 50-es listájának tízedik helyén – a kereskedelmi célcsoportot tekintve – a Híradó június ötödikei adása végzett, 21,1 százalékos közönségarányával. Az RTL Klub Híradójának népszerűségét mutatja az is, hogy – ugyancsak ebben a célcsoportban – átlagosan 20 százalékos közönségarányt ért el az RTL Klub hírműsora, míg a TV2-n látható Tények mindössze 15,9 százalékos átlagos közönségarányt ért el a 23. héten.
A 23. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub így minden estét megnyert. Igaz, a közönségaránya immár hetek óta (a korábbiakhoz képest alacsonyabb szinten)stagnál. A TV2-nek ezúttal nem jött be a hétvége, és az őket nézők aránya is visszaesett, a tévék előtt ülők 8,1 százalék választotta átlagosan ezt a csatornát. A F+ (5,6% SHR) viszont érzékelhetően jobb számokat hozott ezúttal, míg a Cool (3,8% SHR) érdemben nem tudott előrelépni. A középmezőnyt szokás szerint a Viasat3 (2% SHR) és a Duna TV (1,7 százalék SHR) zárta.
mfor.hu