2p

A mosószerek kiskereskedelmi piaca évi 35 milliárd forint körül stagnál, míg a mennyiségben mért értékesítés 2 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest. Az eladásokban domináló por átlagos fogyasztói ára csökkent egy év alatt, míg a speciális, kézi mosáshoz használt készítmények átlagára növekszik. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat folyamatos felmérése.

"A mosószerek fő beszerzési forrása a háztartások számára a hipermarket. A háztartási vegyi áruk átlagát meghaladó mértékben, 44 százalékkal részesedtek a legnagyobb eladóterű üzletek a mosópor értékesítéséből tavaly" - tájékozat Barna Erika, az ACNielsen regionális ügyfélszolgálati menedzsere. A 401-2500 négyzetméter közötti csoportba tartozó szupermarketek és diszkontok 2 százalékponttal, 22 százalékra növelték piaci részarányukat egyik évről a másikra. A vegyi áru szaküzletekre továbbra is 8 százalék jut, míg a 400 négyzetméternél kisebb általános élelmiszer-üzletekre 26 százalék, s a tendencia csökkenő.

A mosópor a legnagyobb szegmens

A kategória legnagyobb szegmense a mosópor, értékben 72 százalékos részaránnyal, ám a folyékony szegmens aránya folyamatosan növekszik. Mennyiségben még nagyobb mértékben dominálnak a por alakú mosószerek: 82 százalék jut rájuk.

A kategóriában a kereskedelmi márkák piaci részesedése a november-decemberben mért 10 százalékkal elmarad a napi fogyasztási cikkek átlagától. Igaz, a tendencia növekedést mutat, mivel tavalyelőtt az év utolsó két hónapjában a mennyiségi eladásoknak csupán 6 százaléka jutott a kereskedelmi márkás mosóporokra.

A fogyasztói átlagár 370 forint felett volt

A fogyasztói átlagár a legnagyobb szegmensben, a mosópornál 372 forint/kg volt november-decemberben, 6 százalék csökkenést mutat az előző évi hasonló időszakhoz képest. A csökkenést a nagyobb, gazdaságos kiszerelések előretörése okozza. Ha csak 2 százalékkal is, de emelkedett viszont a folyékony, speciális mosáshoz használt mosószerek fogyasztói átlagára, amely nem feltétlenül az egyes speciális mosószerek drágulását jelzi, hanem inkább a kereslet eltolódását a drágább márkák felé.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!