"A mosószerek fő beszerzési forrása a háztartások számára a hipermarket. A háztartási vegyi áruk átlagát meghaladó mértékben, 44 százalékkal részesedtek a legnagyobb eladóterű üzletek a mosópor értékesítéséből tavaly" - tájékozat Barna Erika, az ACNielsen regionális ügyfélszolgálati menedzsere. A 401-2500 négyzetméter közötti csoportba tartozó szupermarketek és diszkontok 2 százalékponttal, 22 százalékra növelték piaci részarányukat egyik évről a másikra. A vegyi áru szaküzletekre továbbra is 8 százalék jut, míg a 400 négyzetméternél kisebb általános élelmiszer-üzletekre 26 százalék, s a tendencia csökkenő.
A mosópor a legnagyobb szegmens
A kategória legnagyobb szegmense a mosópor, értékben 72 százalékos részaránnyal, ám a folyékony szegmens aránya folyamatosan növekszik. Mennyiségben még nagyobb mértékben dominálnak a por alakú mosószerek: 82 százalék jut rájuk.
A kategóriában a kereskedelmi márkák piaci részesedése a november-decemberben mért 10 százalékkal elmarad a napi fogyasztási cikkek átlagától. Igaz, a tendencia növekedést mutat, mivel tavalyelőtt az év utolsó két hónapjában a mennyiségi eladásoknak csupán 6 százaléka jutott a kereskedelmi márkás mosóporokra.

A fogyasztói átlagár 370 forint felett volt
A fogyasztói átlagár a legnagyobb szegmensben, a mosópornál 372 forint/kg volt november-decemberben, 6 százalék csökkenést mutat az előző évi hasonló időszakhoz képest. A csökkenést a nagyobb, gazdaságos kiszerelések előretörése okozza. Ha csak 2 százalékkal is, de emelkedett viszont a folyékony, speciális mosáshoz használt mosószerek fogyasztói átlagára, amely nem feltétlenül az egyes speciális mosószerek drágulását jelzi, hanem inkább a kereslet eltolódását a drágább márkák felé.