3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Március 15-én lezárult egy hosszú korszak az M1 történetében. Az egykor monopolhelyzetben lévő, és sokmillió néző szórakoztatását biztosító csatorna a nemzeti ünnepen lett kizárólag hírműsorokat sugárzó adó. Ez pedig várhatóan marginális nézőtáborral jár majd együtt.

Az M1 nézőtáborának csökkenése a kereskedelmi tévék 1997-es indulása óta szinte folyamatosan tart. Először csak a TV2 és az RTL Klub előzte meg nézettségben a köztévé legfontosabb pillérét, majd később több kábelcsatorna is maga mögé utasította. A 18-49-es korosztályban, főműsoridőben idén a Cool és az F+ minden héten jobb volt, mint az M1, de az esetek többségében a Viasat3 is verte a közmédiát.

Minden bizonnyal ezt is szem előtt tartották a köztévé vezetői, amikor azt hangsúlyozták, hogy az új felületek kapcsán nincsenek célszámok kitűzve, amit szem előtt tartanak, hogy csoportszinten ne legyen visszaesés. Ez utóbbi egyébként az indulási napot is magába foglaló héten sikerült. Mindezt annak ellenére, hogy vasárnap jelentősen visszaesett az M1 iránti érdeklődés. Pedig az elkövetett bakikról folyamatosan tájékoztató internetes felületek miatt valószínűleg sokan olyanok is érdeklődve nézték az M1-et, akik később nem biztos, hogy fogják.

Már csak azért sem várható jelentős felfutás az M1-től, mivel a hírműsorokra fókuszáló csatornákat a világon sehol sem nézik jelentős számban.


Azt ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új sugárzási koncepció bátor, számos új csatorna indítására készülnek ugyanis. Előreláthatólag a nyár elején indulhat a közmédia sportcsatornája, majd azt követően újabbak jöhetnek, így a mostani öttel szemben nyolc tévécsatornája lesz a közmédiának 2015 végére. Adekvált természetesen a kérdés, hogy az állampolgároknak megtérül-e a csak az idei évben 80 milliárdnyi adóforint, amit a közmédiára költenek (ebben az összegben a Magyar Rádió mellett a Duna TV és az MTI is szerepel). A viszonylag alacsony elérés miatt ugyanis egy-egy néző szórakoztatása a közmédiában fajlagosan sokkal magasabb, mint a kereskedelmi tévéknél. Az MTVA költségvetése a potenciális bevételekkel összevetve is meglehetősen érdekes. A közelmúltban látott napvilágot a tavalyi évre vonatkozó reklámpiaci adatok, amelyből kiderült, hogy a legnagyobbnak számító tévés reklámpiac teljes bevétele "csak" 50 milliárd forintra rúg.

A mögöttünk hagyott hét másik jelentős visszhangot kiváltó eseménye az volt, hogy távozott Dirk Gerkens az RTL Klub igazgatója. A csatornát 2001 óta vezető szakember lelépése igazából nem keltett nagy feltűnést, pletyka szinten több hónapja hallani lehetett erről.

A 11. héten egyébként ismét minden estét az RTL Klub nyert meg. Átlagosan a tévé előtt ülők 20,8 százaléka követte, míg a TV2 11,4 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül mindkét nagy remekelt, ezúttal is a Cool volt a jobb (7% SHR), a F+ (5,5% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. Nem tudott érdemben közelebb kerülni az élmezőnyhöz a seregható társaság. A Viasat3 (3,9% SHR), a bűvös 4 százalékban botlott, míg az M1 (2,9% SHR) nézőszámban a 3 százalékos szintet sem tudta áthúzni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!