3p

Az idei első negyedévben is tartotta kétszámjegyű növekedését a mobilkészülék-piac Nyugat-Európában - derül ki az amerikai IDC piackutató jelentéséből. A gyors mobilinternetezést lehetővé tévő harmadik generációs (3G) hálózatok kiépülése felgyorsult, ennek nyomán indult be lendületesen az új generációs telefonok piaca - írja a Világgazdaság.

A magyarországi szolgáltatók már tavaly elindították a harmadik generációs szolgáltatásokat, a hálózat lefedettsége azonban még viszonylag korlátozott, Budapestre, az év végére néhány vidéki nagyvárosra terjed ki.

A Sony Ericsson 10 százalékra számít

A tavalyi öt százalék után a teljes piac 10 százalékára teszi az új generációs mobilok hazai arányát ez évre Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-európai igazgatója. Szerinte már Magyarországon sem az új előfizetések, hanem a készülékcsere generálja a forgalmat, utóbbi még mindig döntő mértékben a szolgáltatók hűségprogramjaihoz kapcsoltan, noha már egyre több a szolgáltatófüggetlen értékesítés is. Ez utóbbi megduplázódására is számít, és ily módon elérheti a növekedés a 20 százalékot.

A Nokiák fele 3G-s lesz

Az évente 2-2,3 millió új eladást tükröző hazai mobilkészülék-piac vezető szállítójának számító Nokia ügyvezetője, Imfred de Jong elmondta, a gyártó által az idén piacra szánt készülékek fele már harmadik generációs lesz.

Új generációs Nokia-telefonok

A második félévtől vár áttörést a Samsung

Az év második felétől remél áttörést a 3G-s készülékpiacon Kunos Balázs, a Samsung Electronics Magyar Rt. mobilüzletágának vezetője. Ezt részint annak is tulajdonítja, hogy a szóban forgó modellek európai ára a tavalyi 200 euróról az idén 150 alá csökken. A készülékcserét motiválhatja az is, hogy a szolgáltatók az idén a magyar piacon is végrehajtják az adatátvitelt még tovább gyorsító beruházásokat, telepítik az ezt segítő HSDPA-technológiát. Az üzletágvezető a magyarországi 3G-szolgáltatások közül főként a mobiltévézésben és az elektronikus levelezésben lát nagy fantáziát.

A Motorola kevésbé bizakodó

Némileg másként látja a helyzetet Suga János, a Motorola Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Szerinte még jó néhány dolog hiányzik a 3G-piac hazai felfuttatásához. Az egyik alapvető a hálózat korlátozott kiépítettsége. A másik a tartalomszolgáltatás egyelőre szűkös kínálata, szerinte innen még hiányoznak az exkluzív tartalmak. Ma még az is nehezen látható előre, mi lehet a 3G kulcsszolgáltatása Magyarországon. Suga János szerint nem a mobiltévé, hanem inkább a játékok és a zeneletöltés. Végül, de nem utolsósorban, úgy véli, hogy a sikerhez szükség lenne az ügyfelek "oktatására", az új generációs technológia megismertetésére - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!